Nainen tekee askelkyykkyjä
© wichmann+bendtsen

Kiinteiden pakaroiden salaisuus: askelkyykyt

Ainoa keino saada voimakkaat pakaralihakset on tehdä voimaharjoitteita. Ja tietysti kannattaa keskittyä niihin harjoitteisiin, jotka vahvistavat pakaroiden ja reisien aluetta.

keskiviikko 19. lokakuuta 2016 teksti Marianne Korsgaard

Harjoite

  • Seiso lantion levyisessä haara-asennossa paino kummassakin kädessä. 
  • Astu eteenpäin toisella jalalla ja laskeudu alas niin pitkälle, että etummainen polvi on 90 asteen kulmassa. 
  • Pidä painopiste etummaisella jalalla. 
  • Ponnista ylös ja astu toisella jalalla pitkä askel eteen, ikään kuin kävelisit.
  • Toista toisella jalalla.
Toistot: 10 x kummallakin jalalla.

Vaikutus

Etenkin suuri pakaralihas ja reiden etuosa. Myös reiden taka- ja sivuosat aktivoituvat jonkin verran.

KUNTO PLUS suosittelee
Haluatko saada enemmän irti treenaamisesta ja saavuttaa näkyviä tuloksia? Ruokapäiväkirja auttaa sinua pitämään ruokavaliosi proteiinit, hiilihydraatit ja rasvat tasapainossa. Kirjaa treenisi, niin ohjaamme sinua oikean kaloriensaannin suuntaan!
Kokeile Ruokapäiväkirjaa 5 päivää ilmaiseksi

Ehkä sinua kiinnostaa...