Nainen ihastelee hauistaan
© iStock

Käsivarsia vahvistava lankkukävely

Lankuttaa voi monella tapaa. Tässä lankussa liikutaan sivusuunnassa ja punnerretaan, joten se on todellista tehotreeniä myös käsivarsille.

maanantai 6. maaliskuuta 2017 teksti Anja Bruneskjold

Lankusta on jos jonkinlaista variaatiota, eikä lankutus takuulla mene hukkaan, olitpa sitten minkälaisessa lankkuasennossa tahansa. Tämä harjoite vahvistaa koko kroppaa ja kiinteyttää ja treenaa etenkin käsivarsia.

Lankkukävely sivusuunnassa ja punnerrus

Tässä lankussa ei pysytä aloillaan, vaan melkein koko harjoitteen ajan ollaan liikeessä ja liikutaan kämmenien ja varpaiden varassa sivulta toiselle. Liikkeen aikana on tärkeää pitää keskivartalon tuki tiukkana ja niska ja selkä pitkänä sekä jännittää lisäksi pakaroita.

Tehokasta pakaratreeniä saa myös askelkyykyillä.

Harjoite vahvistaa keskivartalon lihaksia ja parantaa tasapainoa, ja se on myös todellista tehotreeniä käsivarsien lihaksille.

VINKKI! Jos kaipaat lisähaastetta harjoitteeseen, lisää "askelten" väliin etunojapunnerrukset. Näin saat lisätreeniä nimenomaan käsivarsille. Katso ohjeet lankkukävelyyn ja punnerukseen alla olevalta videolta.

Ehkä sinua kiinnostaa...