Naisen takamus
© iStock

Kaksi tehokasta harjoitetta pepun kiinteyttämiseen

Nämä kaksi yksinkertaisen tehokasta harjoitetta auttavat kiinteyttämään takamusta sekä torjumaan peppuseudun appelsiini-ihoa.

tiistai 17. tammikuuta 2017 teksti Anja Bruneskjold

Appelsiini-ihoa kertyy monilla etenkin reisiin ja takamukseen. Se ei ole mitenkään vaarallista, mutta jos tavoitteena on sileämmät pakarat, kannattaa voiteiden sijaan pistää paukut kiinteyttävään treeniin ja oikeaan ruokavalioon. Nämä kaksi tuttua ja helppoa harjoitetta treenaavat etenkin pepun seutua.

Lantion nosto

Käy selinmakuulle. Koukista toinen jalka ja pidä toinen jalka ojennettuna alustaa vasten. Kädet ovat kylkien vierellä. Ojennettu jalka nousee lantion mukana.

Jännitä pakaroita ja vatsan lihaksia ja nosta lantiota niin, että hartiat, lantio ja pakarat ovat samassa linjassa. Nosta samalla kädet suorina ylös. Pysy asennossa niin kauan kuin jaksat.

Pidä vatsa ja pakarat edelleen tiukkoina. Laske lantio, vaihda jalkaa ja toista nosto.

LISÄHAASTETTA! Jos harjoite tuntuu turhan kevyeltä, tee nostot pallo polvien välissä.


Askelkyykky

Ota käsipaino kumpaankin käteen ja seiso suorana kädet kylkien vierellä. Käännä kämmenet kohti reisiä.

Astu oikealla jalalla taakse ja laskeudu askelkyykkyyn niin, että etummainen polvi on 90 asteen kulmassa ja taaempi polvi hipoo alustaa.

Ponnista etummaisen jalan kannalla takaisin aloitusasentoon - pidä enin paino etummaisella jalalla. Toista toisella jalalla.

HELPOTUSTA! Jos harjoite tuntuu liian raskaalta, jätä käsipainot pois. Jos tasapaino heittää, nosta kädet kylkiä vasten.


Tuloksia voi nähdä jo muutaman treenin jälkeen. Kuukauden säännöllinen harjoittelu luultavasti näkyy jo niin mukavasti, että harjoitteista ei enää edes halua luistaa.

Ehkä sinua kiinnostaa...