Hyppynaru on näppärä treeniväline, sillä sen voi ottaa mukaan mihin vain.

Hyppynarutreeni

Hyppynaru on tehokas ja helppo väline, joka kuluttaa tehokkaasti energiaa ja nostaa sykettä. Hyppää siis mukaan 6 hyppynaruharjoituksen ohjelmaan. Tarvitset vain hyppynarun!

tiistai 26. toukokuuta 2015 teksti Krisztina Maria

Kiertoharjoittelu hyppynarulla

Ohjelman kuusi naruhyppyharjoitetta on tarkoitus tehdä perätysten. Pidä tauot harjoitteiden välissä niin lyhyinä, ettei syke ehdi juurikaan tasaantua. Tee jokaista harjoitetta 30–90 sekuntia oman kunnon mukaan. Täyden kuuden harjoitteen sarjan jälkeen voit pitää lyhyen tauon ennen uutta kierrosta. Tee yhteensä 3–5 täyttä kierrosta. Koko treeniin menee noin 20–35 minuuttia. Pidä sekuntikelloa näkösällä, niin voit seurata aikaa. Harjoitteet voi tehdä sitä vauhdikkaammin, mitä parempi oma kunto on. Kokeile pidentää ajan myötä hyppimisen kestoa ja lyhentää taukoja. Omaa kehoaan täytyy haastaa jatkuvasti, jotta se kehittyisi, rasvaa palaisi ja kunto nousisi. Viikkotreenien määrä ja kesto riippuu peruskunnostasi ja asettamistasi tavoitteista.

Narun valinta

Hyppynarun sopivan pituuden saat tarkistettua astumalla narun puolivälin päälle ja nostamalla kahvat yhdessä ylös. Narun (kahvoja lukuunottamatta) tulisi yltää kainaloon. Materiaalin kannattaa olla muovia tai muovitettua teräsvaijeria.

Teema

Ehkä sinua kiinnostaa...