Nainen treenaa tuolin kanssa

Kolmen harjoitteen nopea ja tehokas tuolitreeni kiinteyttää koko kehoa

Tehokkaan treenin voi ujuttaa kiireiseenkin arkeen. Nämä helpot tuoliharjoitteet treenaavat koko kehoa, ja koko treeni on vartissa valmis.

tiistai 21. maaliskuuta 2017 teksti Jeanette Linder

Helppo tuolitreeni kiinteyttää koko kehoa

15 minuutin ­ohjelma

Kolme sarjaa:

Harjoite 1

Toista 1 minuutin ajan

Harjoite 2

Toista 1 minuutin ajan

Harjoite 3

Toista 1 minuutin ajan

Tauko

30 sekunnin.

Tee minuutin aikana niin monta toistoa kuin pystyt. Lisää sarjojen määrää kunnon kasvaessa. Tee ohjelma kolmesti viikossa.

Harjoitteet

Tuolidipit

Alkuasento Pidä kiinni tuolin reunasta hartioiden levyisellä otteella siten, että sormet osoittavat eteenpäin. Tue kantapäät lattiaan.

Harjoite

  • Pysyttele selkä suorana lähellä tuolia. Koukista kyynärpäitä niin, että laskeudut alaspäin. Ponnista käsivarret suoriksi. Toista. 
  • Pidä hartiat mahdollisimman rentoina. 

Hämähäkkinainen

Alkuasento Asetu nelinkontin tuolille.

Harjoite

  • Kurkota eteen ja vie toinen kämmen lattiaan.
  • Ojenna vastakkaisen puolen jalka niin korkealle ylös kuin pystyt. Vedä jalka koukkuun, laske polvi tuolille ja ponnista takaisin alku­asentoon. Toista toisella kädellä ja jalalla. Liike on sitä vaikeampi, mitä enemmän painoa lasket eteen ja mitä korkeammalle nostat jalkaa.

Hämähäkkinainen

Lantionnosto ja vastakkaisen käden ja jalan nosto

Alkuasento Asetu tuolin eteen selällesi, ja nosta jalat tuolille. Kohota lantiota ylös, kunnes vartalo on suorana hartioista polviin saakka.

Harjoite

  • Nosta toinen jalka ja vastakkaisen puolen käsi ylös, ja pidä lantio edelleen kohotettuna. Laske jalka ja käsi, ja nosta ­toinen jalka ja käsi. Pidä selkä ja peppu koko ajan ylhäällä alustasta.

Lantionnostot

Ehkä sinua kiinnostaa...