Lue myös

Sammakkohypyt

Nainen tekee luisteluhyppyä

15 minuutin treeni: kunto kohoamaan vauhdikkaasti

Eikö treenille tahdo löytyä aikaa arjen kiireissä? Tämä vartin treeni kohottaa kuntoa vauhdikkaasti.

maanantai 30. tammikuuta 2017 teksti Jeanette Linder

Kunto kohoamaan vauhdikkaasti 

15 minuutin ­ohjelma

Kolme sarjaa:

Harjoite 1

Toista 1 minuutin ajan

Harjoite 2

Toista 1 minuutin ajan

Harjoite 3

Toista 1 minuutin ajan

Tauko

30 sekunnin 

Tee minuutin aikana niin monta toistoa kuin jaksat. Lisää sarjojen määrää kunnon kasvaessa. Tee ohjelma kolmesti viikossa.

Harjoitteet

Askellus tuolille

Alkuasento 

Seiso tuolin tai jakkaran edessä. Istuintaso saa olla enintään polven korkeudella.

Harjoite

  • Jännitä vatsalihaksia, niin keskivartalon tuki aktivoituu. Nosta toinen jalka kokonaan tuolille.
  • Paina etummaista jalkaa voimakkaasti alustaa vasten ja ponnista räjähtävällä liikkeellä ylös. Nosta samalla toinen jalka niin ptikälle ylös, että reisi on vaakasuorassa. Laske nostettu jalka hallitusti takaisin alustalle. Palaa alkuasentoon ja toista liike toinen jalka edellä.  

Askelkyykyt hypyllä

Alkuasento

Seiso suorana.

Harjoite

  • Kyykisty, paina kämmenet alustaan ja hyppää punnerruksen yläasentoon.
  • Hyppää takaisin eteen ja siitä suoraan ylös.
  • Laskeudu polvia notkistaen toinen jalka hieman toista edempänä. Hyppää ilmaan ja laskeudu vastakkaisen puolen jalka edempänä. Tuo hypyn aikana aina vastakkaisen puolen käsi eteen, jotta saat pidettyä paremmin tasapainon. Palaa punnerruksen yläasentoon ja toista.

Luisteluhypyt

Alkuasento 

Merkitse alustaan kolmen metrin väli ja asetu seisomaan sen keskikohtaan.

Harjoite

  • Koukista hieman polvia ja hyppele sivuittain ääripäiden välillä niin ripeästi kuin pystyt. Kosketa alustaa kummassakin päässä. 

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...