Nainen kävelee ylös mäkeä
© Jakob Helbig

Kävellen juoksukuntoon

Kävely voi kohottaa kuntoa yhtä tehokkaasti kuin juoksu. KUNTO PLUSsan kävelyohjelmalla voit saada näkyviä tuloksia nopeasti!

keskiviikko 29. kesäkuuta 2016 teksti Martin Kreutzer

Kävellen kuntoon 6 viikossa

Treenin voi aloittaa suoraan ilman lämmittelyä, sillä ohjelma on suunniteltu niin, että aluksi kävellään rauhallisesti, jolloin nivelet, jänteet ja lihakset ehtivät lämmetä. Harjoituspäivien välissä kannattaa pitää lepopäiviä.

Treeniohjelma

2 intervallitreeniä viikossa + vapaasti valittava pilates- tai voimaharjoittelupäivä.

Katso kuuden viikon treeniohjelma täältä.

Kävely on oivaa laihdutusliikuntaa

Intervallikävely sopii oivallisesti painonpudotuksen vauhdittamiseen. Muutaman minuutin rankat puristukset kävelylenkeillä kiihdyttävät kalorien kulutusta reippaasti minuuttia kohti mitattuna. Eräässä tutkimuksessa koehenkilöt pudottivat painoa lähes 4,5 kiloa 16 viikossa, kun ainoa muutos elämäntapoihin oli intervallikävely. Samalla maksimaalinen hapenottokyky koheni yli 15 prosenttia.

Treenaaminen piukentaa samalla pakarat muodokkaammiksi varsinkin, jos reitillä on jyrkkiä nousuja.

KUNTO PLUS vaatettaa sinut juoksulenkille

Juuri nyt voit saada käytännöllisen ja tyylikkään Diadora -juoksutakin KUNTO PLUS -lehden mukana. Juoksutakki on räätälöity antamaan sinulle parhaat edellytykset huippusuorituksiin sääolosuhteista riippumatta.

Nyt KUNTO PLUS tarjoaa sinulle hienon juoksutakin sekä runsaasti inspiraatiota, vinkkejä ja terveellisiä reseptejä. Säästät yli 99 €!

>>Katso erikoistarjous täältä.<<

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Kuinka usein syöt lihaa?


KUNTO PLUS suosittelee