Nainen kävelee askelmittari ranteessa
Askelmittarin taikaa

Askelmittari on oivallinen treenikaveri, jos haluat lisätä liikuntaa arkeen. Yhdysvaltaistutkimukseen mukaan tämä pieni vempain voi lisätä käyttäjänsä liikkumista jopa 27 prosentilla.

Askelmittari voi innostaa kävelemään jopa 1,5 km enemmän – joka päivä!

Tuntuuko, että pitäisi liikkua vähän enemmän? Anna itsellesi kaikkien aikojen hyvinvointilahja: askelmittari. Tämä oivallinen pikku laite voi nimittäin motivoida liikkumaan jopa 27 prosenttia enemmän – matkana noin 1,5 kilometriä lisää – joka päivä!

lauantai 16. joulukuuta 2017

Haluaisitko liikkua enemmän, mutta liikkeelle lähtö tuntuu nihkeältä etkä oikein tiedä, mikä olisi edes oma lajisi? Aloita kävelystä! 

Kävely on mitä parhainta terveys- ja kuntoliikuntaa – ja mainio tapa lisätä aktiviisuutta elämään, vaikka liikuntaa ei olisi muuten tullut aiemmin harrastettua. Kävely auttaa tukemaan painonhallintaa, parantamaan mielialaa, virkistämään aivoja ja vahvistamaan luita. Kävely on myös nivelille hellävaraisempaa kuin esimerkiksi juoksu. 

Askelmittari on mainio kirittäjä ja tsemppaaja kävelyharrastuksen aloittajalle, sillä se näyttää konkreettisesti, paljonko päivittäin on tullut liikuttua ja montako askelta tavoitteesta vielä puuttuu.

Askelmittari todella toimii!

Askelmittarin lähes maagista tehoa liikkumisen motivaattorina todistavat useat tutkimukset.  Stanfordin yliopiston tutkijaryhmä vertasi tuloksia 26 tutkimuksesta, joissa oli selvitetty askelmittarin vaikutuksia ihmisten liikkumiseen.

Tutkimuksiin oli osallistunut yli 2 500 henkilöä (eniten yli 40-vuotiaita naisia), jotka olivat kävelleet keskimäärin yli 2 000 askelta enemmän JOKA päivä askelmittarin saatuaan verrattuna askelmittaria edeltäneeseen aikaan. Heidän päivittäinen aktiivisuutensa oli siis kasvanut noin 27 prosenttia – tai matkana yli 1,5 lisäkilometrin verran päivittäin.

Liikunnan lisääminen näkyi myös tutkimuksiin osallistuneiden terveydessä: sekä paino että verenpaine olivat laskeneet merkittävästi tutkimusjaksojen aikana.

TARJOUS: nyt saat askelmittarilla varustetun aktiivisuusrannekkeen, joka myös mm. mittaa unen laatua ja määrää, sekä 4 numeroa KUNTO PLUS -lehteä yhteishintaan 24,90 €. Säästät 120,90 euroa!

Miten askelmittari motivoi liikkumaan

Askelmittarista on tsemppariksi monella tapaa.

1.Se pitää kirjaa päivittäisestä liikkumisesta. Oman liikkumisen konkreettinen seuranta yksinkertaisesti toimii. Askelmittari on lahjomaton – mutta miten innostavaa onkaan nähdä, miten monta askelta kävellen tehty kauppareissu oikeasti kerryttää.

2. Voit asettaa omia tavoitteita. Moniin askelmittareihin voi asettaa oman henkilökohtaisen aktiivisuustavoitteen oman kunnon mukaan.

3. Saat täsmällistä tietoa tavoitteisiin etenemisestä. Askelmittarista näet aina ajankohtaisen askeltilanteen sekä sen, montako askelta tavoitteesta vielä puuttuu. Näin mittari motivoi liikkumaan aina vielä vähän lisää päivittäin, jotta tavoite tulee täyteen.


Näin saat eniten irti askelmittarista

Stanfordin yliopiston tutkimuksessa todettiin niiden, jotka asettivat itselleen selkeitä tavoitteita (esim 6 000 tai 10 000 askelta päivässä), saaneen myös eniten hyötyä askelmittarista.

Nyt saat askelmittarilla varustetun Active Life Tracker -aktiivisuusrannekkeen sekä KUNTO PLUS -tilauksen mainioon yhteishintaan. Aseta tavoitteesi ja seuraa etenemistäsi päivä- ja viikkotasolla.

Askelmittarin käyttöä aloitettaessa on tärkeää, ettei tavoitteita nosteta heti aluksi liian korkealle, esimerkiksi 10 000 askeleeseen päivässä, etenkään, jos liikuntaa ei ole harrastettu aiemmin. Liian kovat ja työläät tavoitteet voivat viedä liikkumisesta ilon ja latistaa innon heti alkuunsa.

Näillä vinkeillä pääset hyvin alkuun kävelyharrastuksessa:

1. Ota askelmittarin käyttö haltuun

Perehdy ensin askelmittarin tai aktiivisuusrannekkeen sekä siihen kuuluvan sovelluksen käyttöön. Saat laitteesta huomattavasti enemmän irti, kun tiedät, miten se toimii ja miten sitä käytetään oikein, jotta sen tuottama tieto olisi mahdollisimman täsmällistä.

2. Ota askelmittari osaksi arkea

Käytä askelmittaria ihan joka päivä. Käytä ensimmäinen viikko vertailupohjan luomiseen – toisin sanoen liiku ja hoida arjen askareet aivan tavalliseen tapaan äläkä tee mitään muutoksia rutiineihisi tai kävele enempää kuin yleensäkään. Näin saat rehellisen kuvan nykytilanteesta.

Jos askelmittarisi ei tallenna askelmääriä, kirjaa ne itse ylös.

3. Aseta realistiset tavoitteet

Katso ensin ensimmäisen viikon askelmäärien perusteella, paljonko tyypillisesti liikut. Aseta sitten tavoitteeksi lisätä päivittäisiä askelia esimerksiksi 15–20 prosenttia. Jos yleensä kävelet päivässä 4 000 askelta, ota uudeksi tavoitteeksi kävellä 4 600–4 800 askelta. Jos kävelet yleensä 6 000 askelta päivässä, uusi tavoite voisi olla 6 900–7200 askelta.

Tarkista päivän mittaan askelmittarista, missä lukemissa mennään, ja lisää lisäaskelia sinne tänne pitkin päivää – ja tee tarvittaessa kävelylenkki, jos tavoitteeseen on vielä matkaa.

Arkiliikunta auttaa pitämään painon hallinnassa.

4. Tarkista tavoitettasi ja lisää askelia päivään!

Kun olet saanut kävelytavoitteen täyteen päivittäin viikon tai parin ajan, voit vähitellen nostaa panoksia ja lisätä päivittäistä askeltavoitetta. Terveysvaikutusten kannalta 10 000 päivittäistä askelta on ihanteellinen tavoite. Muista, että myös muut liikuntamuodot (esimerkiksi pyöräily) kartuttavat päivittäistä liikuntasaldoa. Jos haluat pudottaa painoa kävelyn avulla, ota tavoitteeksi 16 000 askelta päivässä.

Lue vinkit askelten lisäämiseen arjessa.

Lue, miten kävely auttaa edistämään painonpudotusta.

KUNTO PLUS -tilaus ja aktiivisuusranneke mainioon yhteishintaan

Juuri nyt saat KUNTO PLUS -lehden tilauksen sekä askelmittarilla varustetun aktiivisuusrannekkeen mainioon yhteishintaan.

Active Life Trackerin ja siihen kuuluvan sovelluksen avulla saat kattavaa tietoa aktiivisuudestasi päivä- ja viikkotasolla.

Aktiivisuusranneke Active Life Tracker on todella monipuolinen treenikaveri:

  • Askelmittari pitää kirjaa päivittäisistä askelista.
  • Rajaton muisti säilyttää tiedot askelmääristä päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen.
  • Henkilökohtaiset tavoitteet pitävät motivaatiota yllä.
  • Helppokäyttöinen sovellus antaa kattavasti tietoa aktiivisuudesta sekä pitää ajan tasalla tavoitteisiin etenemisestä.

Active Life Trackerin muita toimintoja:

  • Unen seuranta pitää kirjaa unen laadusta ja määrästä.
  • Kalorilaskuri kertoo, paljonko liikkumiseen kuluu energiaa.
  • Intervallitreenitoiminto määrittää hälytykset intervallitreeneihin, jotta voit keskittyä suoritukseen ja jättää minuuttien laskemisen rannekkeen huoleksi.
  • Digitaalikello sisältää käteviä hälytystoimintoja.

Lue lisää Active Life Tracker -aktiivisuusrannekkeesta

Active Life Trackerin arvo on 100 euroa. Nyt saat 4 numeroa KUNTO PLUS -lehteä sekä aktiivisuusrannekkeen yhteishintaan 24,90 euroa.

KATSO TARJOUS – voit säästää 120,90 euroa!


Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...