Aloittelijoille ja lenkkipoluille tauolta palaaville

Kevättreenillä juoksukuntoon

Treeniohjelmallamme kasvatat juoksukuntoa turvallisesti ja tehokkaasti.

torstai 14. tammikuuta 2016 teksti KUNTO PLUS

Kevät on jo nurkan takana, ja pian alkavat olla juoksukelit parhaimmillaan. Sopivan haastavalla juoksuohjelmalla kunto kasvaa kohisten kesää kohti.

KUNTO PLUSSAN  juoksuohjelmassa kiinnitetään erityisesti huomiota lämmittelyyn ja jalkojen ja pakaroiden lihasten vahvistamiseen. Näin juoksusta tulee sekä turvallisempaa että nopeampaa, kun oikeat lihakset tekevät työn ja tukevat ryhdikästä juoksuasentoa.

5 kilometrin juoksuohjelma

12  viikossa aloittelijasta viiden kilometrin juoksijaksi!

 

  • Treenaa 3 kertaa viikossa

    Treenaa kolmesti viikossa niin, että treenipäivien väliin jää aina yksi lepopäivä. Näin keho ehtii palautua, ja treenistä voi saada parhaan hyödyn.

 

 

  • Aloittelijat

    Aloittelevan juoksijan kannattaa panostaa alussa perus- ja lihaskunnon kasvattamiseen, jotta juoksu on sekä miellyttävää että turvallista. Ohjelmassa keskitytäänkin kuutena ensimmäisenä viikkona kehittämään lihaskuntoa.

 

 

  • Kokeneemmat

    Jos pohjakunto on jo kohdillaan, voit siirtyä suoraan treeniohjelman viikkoon 7, jolloin juoksumääriä aletaan vähitellen kasvattaa.

 

 

Ehkä sinua kiinnostaa...