7 solakoittavaa joogaharjoitetta.

Kilot karisemaan joogan avulla

Jooga ei ole kuuluisa korkeasta sykkeestä tai huikeasta energiankulutuksesta, mutta hoikistumaan se voi silti saada!

perjantai 25. marraskuuta 2016 teksti KUNTO PLUS

Hoikaksi joogalla

Ei kannata aliarvioida joogan vaikutusta painonpudotukseen. Itse harjoittelussa ei välttämättä kulu paljon energiaa, mutta joogan epäsuorat vaikutukset ovat kiistattomat. Ruokavalion muutos ja treeni eivät nimittäin välttämättä edistä painon­pudotusta kovin tehokkaasti, jos elimistö on stressin kourissa tai voi muuten huonosti, sillä silloin elimistö pyrkii pitämään nesteestä ja rasvasta kiinni säästäen niitä pahan päivän varalle. Säännöllinen jooga rentouttaa kehoa ja mieltä, jolloin painonpudotuksen onnistuminen on askeleen lähempänä.

Katso alta joogan vaikutukset painonpudotukseen.

4 hyvää syytä joogata

  • Stressitaso laskee, mikä auttaa poistamaan elimistöstä nestettä ja vähentämään rasvaa, joihin elimistö tarrautuu stressaantuneena.
  • Ruuansulatusjärjestelmän toiminta aktivoituu. Hyvin toimiva ruuansulatusjärjestelmä auttaa painon­pudotuksessa ja painonhallinnassa.
  • Mieli rauhoittuu ja ajatukset selkiintyvät, jolloin oman olon huomaa helpommin ja havaitsee esimerkiksi onko todella nälkäinen.
  • Kehon asento ja ryhti paranevat, jolloin on helpompi hengittää syvään ja saada lisää happea aivoille. Olo tuntuu energisemmältä ja positiivisemmalta. 

Annamme 7 yksinkertaista harjoitusta, jotka auttavat eroon turvotuksesta, kohentavat henkistä ja fyysistä tasapainoa ja lievittävät stressiä. Yhdessä nämä suotuisat vaikutukset edistävät painonhallintaa.

Harjoitukset voi tehdä päivittäin joko sinällään tai muun liikunnan lisäksi.

Lataa ohjelma täältä:

Ehkä sinua kiinnostaa...