5 vaihetta kurkeen

5 harjoitteella kurkeen

Joogakoulun viimeisessä osassa opetellaan hallitsemaan sekä kehoa että hengitystä.

maanantai 16. marraskuuta 2015 teksti Louise Fjendbo

Tavoitteena bakasana

Ohjelma koostuu neljästä valmistelevasta liikkeestä sekä päätösliikkeestä, joka on kurki eli sanskritiksi bakasana. Tee harjoitteet esitetyssä järjestyksessä. Edeltävät liikkeet valmistelevat ja lämmittävät kehoa päätösliikkeeseen. Seuraa ohjeita tarkasti, mutta älä lannistu, vaikket heti pääsisikään joka asentoon kunnolla. Keskity ensisijaisesti tekemään liikkeet oikein.

5 harjoitteen ohjelma

  • Tarvitset joogamaton.
  • Harjoittele mieluiten päivittäin. Aikaa kuluu noin 20 minuuttia kerralla. 3 - 4 viikkotreenilläkin pääsee jo hyviin tuloksiin. Voit tehdä joogaliikkeet muun treenin päätteeksi, niin lihakset ovat valmiiksi lämpimät.
  • Jooga­treenit on niin hellävaraista, että et välttämättä tarvitse lämmittelyä. Jos aikaa ja intoa riittää, voit tehdä harjoitteet kahteen kertaan peräkkäin.

Teema

Ehkä sinua kiinnostaa...