Tavoitteena L-seisonta

5 harjoitetta L-seisontaan

5 harjoitteen sarja huipentuu L-seisontaan eli Adho Mukha Vrksasanaan.

maanantai 28. syyskuuta 2015 teksti Louise Fjendbo

Tule joogakouluun!

5 harjoitteen ohjelma koostuu neljästä valmistavasta harjoitteesta ja huipentuu L-seisontaan eli sanskritiksi Adho Mukha Vrksasana. L-seisontaan päädytään tekemällä harjoitteet tehdään esitetyssä järjestyksessä. Edeltävät harjoitteet valmistelevat ja lämmittävät kehoa päätösliikkeeseen, joka vahvistaa ja notkistaa kehoa monin tavoin. Seuraa ohjeita tarkasti, mutta älä lannistu, vaikkei suoritus olisikaan ensi alkuun täydellinen – keskity ensisijaisesti tekemään liikkeet oikein.

L-seisontaan johtava ohjelma

  • Tarvitset joogamaton ja seinän, johon voi nojata jaloilla.
  • Harjoittele mieluiten joka päivä. Aikaa kuluu noin 20 minuuttia kerralla. 3 - 4 viikkotreenillä pääset toki jo hyviin tuloksiin.
  • Muun kuntoilun jälkeen voi tehdä lopuksi joogaa, niin lihakset ovat valmiiksi lämpimät ja notkeat. Nämä jooga­liikkeet ovat niin hellävaraisia, että ne voi tehdä ilman lämmittelyäkin.
  • Jos aikaa ja intoa riittää, käy harjoitteet läpi 2 kertaa.

5 vaiheen L-seisontaohjelma videoina

Kiitokset Katharina Koppille JeppeYogasta

Teema

Ehkä sinua kiinnostaa...