Stressiä lievittävät joogaharjoitukset

Harjoitukset kannattaa tehdä illalla juuri ennen nukkumaanmenoa. 10 minuutin joogan jälkeen olo on rentoutunut kuin hieronnan jälkeen. Kokeile jo tänä iltana!

maanantai 6. elokuuta 2012 teksti KUNTO PLUS

Oletko väsynyt ja stressaantunut


Tunnetko itsesi väsyneeksi ja stressaantuneeksi kiireisen päivän jälkeen? Käy joogamatolle, hengittele syvään ja kokeile näitä kahta joogaharjoitusta:

Aura

Stressiä lievittävä joogaharjoitus.
Stressiä lievittävä helppo joogaharjoitus.

Harjoitusten tehon perusta

  • Asennot venyttävät hartioita, selkää ja rintalihaksia. Tyypillisesti juuri nämä alueet jännittyvät stressaantuneena.

  • Harjoitukset tehostavat pään alueen verenkiertoa, jolloin päänsärky ja niskan jännitykset lievittyvät.

  • Rauhoitut ja olet enemmän läsnä tässä hetkessä, sillä harjoitukset edellyttävät keskittymistä ja oman kehon kuuntelemista.

Ehkä sinua kiinnostaa...