Joogaopettaja Susanne Lidang näyttää, miltä Twisted sister näyttää.

Joogaopettaja Susanne Lidang näyttää, miltä Twisted sister -harjoite näyttää.

© Thomas Dahl

Joogaa juoksijoille: Näin Twisted sister tehdään oikein

Twisted sister -harjoite avaa lonkkia ja nivusia, venyttää reisiä ja selkää ja avaa rintaa ja hartioita. Näin juoksuun tarvittavista liikkeistä tulee laajempia.

perjantai 19. elokuuta 2016 teksti Susanne Lidang

Twisted sister

Asetu nelinkontin.

  • Pidä sormenpäät alustassa ja vie toinen jalka eteen suoraan kulmaan (vrt. harjoite 4).
  • Vie toinen jalka taakse, koukista nilkka ja paina varpaat ja polvi alustaan. Työnnä lantiota alas.
  • Paina etummaisen jalan puoleinen käsi etummaisen jalan polvelle, jännitä vatsalihaksia ja kierrä vartaloa mahdollisimman pitkälle jalan puoleen.
  • Nosta etummaisen jalan puoleinen käsi hieman koukussa ylös ja vedä lapaluita taakse.
  • Koukista takimmainen jalka ylös ja tartu jalkaterän ulkosyrjään.
  • Jännitä vastakkaisen puolen pakaraa ja vatsalihaksia ja paina lantiota alas.
  • Vedä leukaa taakse ja pidä venytys vähintään 5 rauhallisen hengenvedon ajan. 
  • Toista toiselle puolelle.

Vinkki

Jos et aluksi yllä ottamaan jalasta kiinni, tee vyöstä apulenkki, jolla saat jalan oikeaan ­asentoon, siihen asti, kunnes notkeutesi kehittyy. 

Ehkä sinua kiinnostaa...