5 harjoitteen lonkka- ja reisiohjelma

5 harjoitteen lonkka - ja reisiohjelma

Nämä joogaharjoitteet notkistavat ja venyttävät juoksemisesta tai istumatyöstä jäykistynyttä kehoa!

perjantai 9. lokakuuta 2015 teksti Louise Fjendbo
Viiden harjoitteen sarja valmistaa lihakset loppuhuipennukseen, joka venyttää todella tehokkaasti lonkan koukistajia ja reisiä.

Tule joogakouluun!

Ohjelma koostuu neljästä valmistavasta harjoitteesta ja huipentuu lonkkien ja reisien tehovenytykseen. Tee harjoitteet esitetyssä järjestyksessä. Seuraa ohjeita tarkasti, mutta älä lannistu, vaikket aluksi pääsisikään joka asentoon kunnolla. Keskity ensisijaisesti tekemään liikkeet oikein.

Alavartalon venyttelyohjelma

  • Tarvitset joogamaton ja mahdollisesti vyön.
  • Harjoittele mieluiten joka päivä. Aikaa kuluu noin 20 minuuttia kerralla. 3 - 4 viikkotreenilläkin pääsee jo hyviin tuloksiin.
  • Muun kuntoilun jälkeen voi tehdä lopuksi joogaa, niin lihakset ovat valmiiksi lämpimät ja notkeat. Nämä jooga­liikkeet ovat niin hellävaraisia, että ne voi tehdä ilman lämmittelyäkin.
  • Jos aikaa ja intoa riittää, käy harjoitteet läpi 2 kertaa.
  • Rentoudu harjoitteet tehtyäsi ainakin 5 minuuttia. Asetu selinmakuulle, keskity hengitykseen ja rentouta kehosi jokaisella uloshengityksellä.

Teema

Ehkä sinua kiinnostaa...