Kokonaisvaltainen CrossFit

CrossFit on aina rankkaa ja siksi myös tehokasta.

torstai 22. tammikuuta 2015 teksti KUNTO PLUS

Kokonaisvaltainen CrossFit


Näin CrossFit tehoaa

Crossfitiin kuuluu lihastreeniä, juoksua, hyppyjä, soutua, kahvakuulaa, naryhyppyä ja kestävyystreeniä. Treenituokio koostuu tekniikkaosuudesta sekä tehokkaasta 15–25 minuutin kiertoharjoittelusta.

Tempo ja syke pysyvät kiivaina koko treenin ajan, ja treeni puree koko kehoon. Sekä lihasvoima että kestävyys kohenevat. Kilot karisevat vauhdilla, lihakset kasvavat ja keho kiinteytyy sen mukaan, miten tavoitteellisesti treenaa. Crossfit on mielenkiintoista ja motivoivaa, sillä jokaisella treenikerralla kokeillaan myös jotakin aivan uutta. CrossFit ei käy ikävystyttäväksi, sillä haasteita ja treenitapoja on loputtomasti.

Harjoittele näin

Crossfitiä voi toki treenata omassa olohuoneessa harjoitusohjelman mukaan, mutta laji on hauskempi ja itsestä saa enemmän irti, kun treenaa muiden kanssa.

Crossfit-tunneilla on hyvä yhteishenki, ja tulokkaat otetaan innolla vastaan. Aloita 2 - 3 viikkotreenillä ja täydennä mieluusti myös viikottaisella juoksulenkillä. Crossfit ei vie tuhottomasti aikaa, sillä yksi treenikerta kestää yleensä enintään tunnin.

CrossFit-ohjelmat täältä


Näin CrossFit vaikuttaa

1 kuukaudessa

  • Painoa karisee puoli kiloa viikossa, jos crossfit-treenin lisäksi kiinnittää huomiota ravitsemukseensa.Kunnon kohenemisen näkee jo kuukauden kuluttua, sillä rasvaa on karissut ja lihasmassaa on tullut lisää.


3 kuukaudessa

  • Kun treenaat kolme kertaa viikossa, vartalon muokkautumisen treenatummaksi huomaavat jo muutkin.


1 vuodessa

  • Vuodessa ehtii erinomaisessti päästä timmiin rantakuntoon, sutjakammaksi ja lihaksikkaammaksi tai yleisesti hyvinvoivemmaksi.
  • Crossfit-harjoittelusta on helppo tehdä tapa, sillä treenata voi missä vain ilman erityisiä välineitä, eikä treenaamiseen kulu kohtuuttomasti aikaa.
  • Älykännykän sovelluksista saa intoa harjoitteluun niin paisteella kuin sateellakin, ja treenata voi sekä omaa kehoa vastuksena käyttäen että painoilla.
  • Crossfitin harrastajat voivat myös nauttia hyvästä ruuasta murehtimatta liikakilojen kertymistä.



Ehkä sinua kiinnostaa...