Mitä CrossFitin lyhenteet oikein tarkoittavat?

CrossFitin salakieli auki! Mitä ovat WOD, AMRAP, STOH ja muut kryptisiltä kuulostavat ilmaisut?

maanantai 8. huhtikuuta 2013 teksti KUNTO PLUS

WOD


Crossfitin tärkein lyhenne on WOD – Workout Of the Day – päivän harjoitukset, jotka tehdään mahdollisimman rivakkaan tahtiin

AMRAP


AMRAP – As Many Reps/Rounds As Possible – mahdollisimman monta toistoa tai kierrosta annetussa ajassa

Kun kunto kohenee ja treeni tehostuu entisestään, vastaan tulevat seuraavat lyhenteet:

STOH

STOH – Shoulder To OverHead – hartiapunnerrus (painotanko nostetaan hartioilta suorille käsivarsille)

C2B

C2B – Chest To Bar – leuanveto (rinta tankoon)

TGU

TGU – Turkish Get-Up – turkkilainen nousu (selinmakuulta seisaalleen ja takaisin alas kahvakuula ylös ojennetussa kädessä)

Varsinaiset lihaskimput pystyvät myös näihin:

HSPU

HSPU – HandStand Push-Up – käsiseisontapunnerrus

MU

MU – Muscle-Up – voimaveto eli palomiespunnerrus (punnerrus voimistelurenkailla suorille käsivarsille)

Ehkä sinua kiinnostaa...