Pyöräily Kävely + kahvakuulailu Lihastreeni Uinti Crosstrainer

5 vaihtoehtoa juoksutreenille

Oletko kyllästynyt lenkkeilyyn? Täältä saat viisi harjoitteluvaihtoehtoa, jotka vastaavat vaikutukseltaan 5 km juoksulenkkiä.

torstai 8. toukokuuta 2014 teksti Michelle Kristensen
Onko juokseminen sinusta tylsää? Ehkä juoksu ei kerta kaikkiaan ole sinua varten! Täältä saat 5 vaihtoehtoa, jotka ovat taatusti juoksua mielenkiintoisempia, ja joista saat samat terveyshyödyt kuin 5 kilometrin juoksulenkistä. [bodylink]

Hyödyt kuin 5 kilometrin juoksulla

Pitkää ikää: 3 kertaa viikossa noin 5 km lenkin juoksevat elävät 5 vuotta pidempään kuin liikuntaa harrastamattomat. Saman hyödyn voit saada treenaamalla 30 min kovalla sykkeellä kolmesti viikossa. Energiankulutus: 65-kiloinen henkilö kuluttaa 5 km:n lenkillä n. 325 kcal. Se vastaa 1,5 suklaapatukan energiasisältöä. Samaan kulutukseen pääset näillä 5 lajilla: uinti (35 min), lihaskuntoharjoittelu (40 min), crosstrainer (35 min), kävelylenkki (45 min) + kahvakuulailu (200 heilautusta) tai pyöräily (30 min). Vahvemmat luut: Juoksun töytäisyt vahvistavat luustoa. Saman hyödyn voit saada crosstrainerilla, kuntosaliharjoittelulla tai kävely + kahvakuulaharjoituksilla. Pyöräily ja uinti eivät vahvista luustoa, joten niiden lisäksi tarvitset myös lihaskuntoharjoittelua.

Teema

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...