Nainen nukkuu

Hyvässä nukkuma-­asennossa ­selkäkin saa rentoutua. 

Miksi treenaajan kannattaa nukkua kunnon yöunet

Tiesitkö, miten tärkeää uni on myös treenisi kannalta?

perjantai 30. kesäkuuta 2017 teksti Maria Jespersen

Tarvitsenko enemmän unta, jos treenaan?

Hyvät yöunet ovat ratkaisevan tärkeitä niin terveyden kuin mielialankin kannalta. Riittävä uni on tärkeää myös urheilijalle, sillä se tukee sekä suorituskykyä että palautumista. Unentarve vaihtelee yksilöllisesti, mutta keskimäärin useimmille sopiva määrä on 7–9 tuntia yössä. Omaa unentarvettaan voi selvittää myös tarkkailemalla vireystilaansa. Jos aamulla olo on virkeä ja levännyt, eikä päivällä väsytä, unta on saatu riittävästi. 

Lue, milloin oikeasti kannattaa mennä nukkumaan.

Ohessa on listattu muutama hyvä syy, miksi liikkujan ei kannata nipistää yöunistaan.

Riittävä uni

Mieliala ja motivaatio

Uni antaa virtaa niin fyysisesti kuin henkisesti, jolloin treenimotivaatio kasvaa.

Palautuminen rasituksesta

Levon aikana treenin aiheuttamat lihasvauriot korjaantuvat.

Suorituskyvyn kasvu 

Lihakset vahvistuvat nimenomaan levossa, kun treenin aikaansaamat vauriot korjaantuvat. Ilman riittävää lepoa treeni ei tuota tuloksia.

Lue vinkit parempiin yöuniin!

KUNTO PLUS vaatettaa sinut juoksulenkille

Juuri nyt voit saada käytännöllisen ja tyylikkään Active Fit -juoksutakin KUNTO PLUS -lehden mukana. Juoksutakki on räätälöity antamaan sinulle parhaat edellytykset huippusuorituksiin sääolosuhteista riippumatta.

Nyt KUNTO PLUS tarjoaa sinulle hienon juoksutakin sekä runsaasti inspiraatiota, vinkkejä ja terveellisiä reseptejä. Säästät yli 99 €!

>>Katso erikoistarjous täältä.<<

Ehkä sinua kiinnostaa...