Mies ja nainen vuoteessa. Mies kuorsaa eikä nainen saa nukuttua.
Vaikene jo!

Jos kumppanin kuorsaus koettelee hermoja, kokeilkaa näitä kolmea harjoitetta.

© iStock

3 harjoitetta, jotka voivat auttaa hillitsemään kuorsaamista

Jos vuodekaverin kuorsaus koettelee hermoja ja parisuhdetta, kannattaa kokeilla näitä helppoja harjoitteita.

keskiviikko 26. huhtikuuta 2017 teksti Inge Eriksen

Olet kaatunut kuolemanväsyneenä petiin, ja juuri kun olet vaipumassa uneen, käynnistyy korviasärkevä kuorsaus korvasi juuressa. Käännyt ja tönäiset selällään suu ammollaan makaavaa kuorsaajaa, joka vaikenee - mutta vain hetkeksi.

Kuorsaus voi koetella parisuhdetta ja myös kuorsaajan terveyttä etenkin, jos kuorsaamiseen liittyy hengityskatkoksia. Ylipaino, tupakointi ja alkoholin käyttö voivat kaikki aiheuttaa kuorsaamista.

 Elämäntapamuutokset ovat toki paras tapa torjua kuorsaamista, mutta myös suuta, kurkkua, kieltä ja kaulaa vahvistavista harjoitteista voi olla apua.

Nämä harjoitteet vievät vain viisi minuuttia kerrallaan, eikä niitä varten tarvitse vetää treenikamppeita ylle saati hikoilla. Kannattaa siis kokeilla jo perhesovun vuoksi!

3 harjoitetta kuorsaamisen torjuntaan

Harjoite 1

Rullaa kieltä taaksepäin kohti kitalakea. Tuo kieli takaisin eteen ja paina sitä ylähampaiden sisäpintaa vasten. Toista muutaman kerran.

Harjoite 2

Avaa suu niin ammolleen kuin pystyt ja sano "aaaahhhhhhh" noin 20 sekunnin ajan.

Harjoite 3

Työnnä kieli ulos suusta niin pitkälle kuin pystyt. Hengitä syvään sisään ja tuota korkeaa ääntä noin 30 sekunnin ajan.

Toista harjoitteita noin viiden minuutin ajan kolmesti päivässä.

Lähde: The Telegraph

Ehkä sinua kiinnostaa...