Nainen ja mies suutelevat sylikkäin sohvalla
© iStock

Harjoitteet, jotka voivat parantaa seksielämää

Nämä neljä harjoitetta voivat tuoda punan poskille myös makuuhuoneessa!

torstai 16. helmikuuta 2017 teksti Anja Bruneskjold

Treenaaminen voi tehdä ihmeitä paitsi kropalle, myös seksielämälle! Me kerromme, miten muutamalla harjoitteella voit saada uuttaa säpinää makuuhuoneeseen.

1. Supermies

Vahvasta keskivartalosta on iloa ja hyötyä seksiä harrastettaessa. Vatsalihasliikkeiden lisäksi kannattaa treenata myös alaselkää, ja tämä myös Superman- ja Teräsmiesliikkeenä tunnettu harjoite vahvistaa tehokkaasti juuri näitä lihaksia. Harjoite on myös superhelppo: käy vatsallesi ja nosta samanaikaisesti käsiä ja jalkoja ja jännitä samalla myös pakaroita.

2. Silta

Jos silta ei ole ennestään tuttu, kannattaa aloittaa kevyemmillä taaksetaivutuksilla. Silta auttaa parantamaan selän liikkuvuutta, ja se venyttää myös etureisiä ja vatsaa. Pidä liikkeen aikana kädet kohti jalkoja, jolloin liike on kevyempi ranteille.

3. Supermies selinmakuulla

Käy selinmakuulle ja nosta samanaikaisesti käsiä ja jalkoja. Pidä samalla keskivartalo tiukasti alustaa vasten. Pidä jalat ja kädet mahdollisimman matalalla, mutta älä kosketa niillä alustaa, ja jännitä vatsaa voimakkaasti. 

4. Kierto pallolla

Käy selinmakuulle ja nosta polvet koukkuun. Nouse istumaan niin, että reidet ja ylävartalo muodostavat V:n. Nosta jalat alustasta. Kierrä pallo käsissäsi puolelta toiselle. Mitä painavampi pallo, sitä tehokkaampi treeni. Jännitä vatsaa voimakkaasti ja tee kierrot niin nopeasti kuin pystyt.


Hyviä treenejä!

Uudessa Kari Traa -treenisetissä pääset hyvin treenaamisen alkuun. Tilaa setti erikoishintaan KUNTO PLUS -lehden kanssa. 

Ehkä sinua kiinnostaa...