Nainen haluaa kuristaa toisen naisen töissä

Kysely paljastaa, että työkaverit ovat toisinaan ärsyttäviä.

© iStock

Sairastelu ja sotku ärsyttävät työkavereita eniten

Käytkö työkavereidesi hermoille? Riski siihen on olemassa, jos syyllistyt tiettyihin asioihin työpaikalla.

keskiviikko 17. toukokuuta 2017 teksti Jeanette Linder

Työkaverit ovat yhdessä monta tuntia päivässä viisi päivää viikossa, joten heitä saattaa nähdä enemmän kuin omaa perhettä. Siksi on miltei mahdotonta olla joskus hermostumatta heihin. Mutta käytkö sinä itse työkavereidesi hermoille? 

YouGovin teettämän kyselyn mukaan tiettyjä asioita kannattaa välttää työpaikalla, jos haluaa työrauhan säilyvän. Ainakin keittiö kannattaa siistiä oman lounastauon jälkeen ja WC jättää puhtaaksi, jos haluaa pysyä työkavereiden kanssa hyvissä väleissä. Puolet kyselyyn vastanneista nimittäin ärsyyntyy siitä, jos kollega ei siivoa omia jälkiään.

Lisäksi kannattaa yrittää pitää sairaspäivien määrä minimissä ja ilmestyä ajallaan työpaikalle.


8 asiaa, jotka käyvät työkavereiden hermoille:

1. Työkaverit, jotka eivät siivoa omia jälkiään keittiössä tai WC:ssä: 45 %

2. Työkaverit, jotka ovat usein sairaslomalla: 31 %

3. Työkaverit, jotka myöhästelevät usein: 31 %

4. Esimiehet, jotka vaativat liikaa alaisiltaan: 28 %

5. Työkavereiden tietämättään tuottamat äänet, kuten hyräily, huokailu ja jalkojen polkeminen: 17 %

6. Työkaverit, jotka ovat usein kotona sairaan lapsen luona: 17 %

7. Työkaverit, jotka puhuvat usein puhelimessa: 15 %

8. Työkaverit, jotka tulevat juttelemaan: 4 %

Ehkä sinua kiinnostaa...