Nainen syö treenitrikoissa hedelmiä kulhosta
© iStock

Lukijoiden parhaat vinkit syömiseen ennen treeniä

Mitä kannattaisi syödä ennen treeniä, jotta virtaa riittäisi mutta vatsa ei olisi liian täynnä? Lue lukijoiden parhaat vinkit!

tiistai 12. syyskuuta 2017 teksti Anja Bruneskjold

Kysyimme lukijoiltamme, miten he syövät ennen treenejä. Monien suosikkivälipala oli banaani, mutta vastaajissa oli myös monia, jotka eivät kaipaa mitään ruokaa ennen treeniä. Välipalan tarpeeseen vaikutti myös treenin ajankohta ja kuormittavuus. 

Alla lukijoidemme vastauksia:

Anja Larsen: ”Minulla treenit sujuvat parhaiten tyhjällä vatsalla, joten en syö mitään – mutta juon kyllä mieluusti kupin kahvia.”

Beyza Barlas: ”Syön banaanin tai maustamatonta skyriä.”

Lars Simonsen: ”Syön suklaapatukan tai pari.”

Sif Thomsen: ”Ennen pitkää pyörälenkkiä syön moniviljapuuroa, tuoretta chiliä, omenan ja vähän siirappia tuntia ennen lähtöä. Juuri ennen starttia syön vielä banaanin. Jos taas lähden heti aamusta jumpalle, en syö yleensä mitään ennen tuntia.”

Karen Christensen: ”Ennen spinningtuntiani syön banaanin ja juon lasin vettä.”

Sini Ojala: ”Syön kaurapuuroa ja marjoja tai raejuustoa ja chian siemeniä.”

Riccolina Rottis: ”Syön aina banaanin ennen treeniä.”

Myös KUNTO PLUSsan toimituksessa mielipiteet jakaantuivat: monet popsivat banaanin ennen treenejä – mutta onpa meissä niitäkin, jotka lähtevät mieluiten liikkeelle tyhjällä vatsalla ja syövät sitten hyvällä halulla treenin jälkeen. Yhteistä kaikille, joilta asiaa kysyimme, on kuitenkin se, ettei kukaan halua liikkua liian täydellä vatsalla.

Treenin jälkeen kannattaa joka tapauksessa tankata hiilihydraatteja, jotka auttavat edistämään palautumista.

Mitä sinä syöt ennen treeniä?

Ehkä sinua kiinnostaa...