Paranevatko tulokset ravintolisillä?

Treenaan 8 - 10 tuntia viikossa. Harrastan juoksua, uintia, pyöräilyä ja kuntosalitreeniä. Syön terveellisesti, mutta paranisivatko tulokset ravintolisiä käyttämällä?

sunnuntai 19. kesäkuuta 2016 teksti KUNTO PLUS

Et tarvitse ravintolisiä, koska voit saada kaiken tarvitsemasi ravinnosta, vaikka liikutkin paljon.

Tarvitset kuitenkin tarkkaan mietityn ruokavalion, jos haluat antaa elimistöllesi ihanteelliset olosuhteet treenin tueksi.

Monilla kuntosaleilla on mahdollista saada myös ravitsemusasiantuntijan palveluita.

Näitä elimistösi tarvitsee erityisesti

Jos haluat tarjota elimistöllesi ihanteellisen ravitsemuksen tulosten tueksi, huolehdi etenkin seuraavien ravintoaineiden saannista.

D-vitamiini

on hyvin tärkeä aine immuuni­puolustuksen, luuston lujuuden ja lihasten toiminnan kannalta. Syö munia, kalanmätiä ja rasvaista kalaa.

Omega-3-rasvahapot

hyödyttävät himoliikkujaa. Rasvahapot lievittävät lihasten tulehdustiloja, joita rankka liikunta tuo mukanaan, ja voivat siten tarjota suojaa vammoja vastaan.

Kalium ja magnesium

ovat suoloja, joita runsas hikoilu verottaa. Vihreät lehtivihannekset, pähkinät ja banaanit sisältävät kaliumia ja magnesiumia.

Rautaa

tarvitaan happea kuljettavien punasolujen tuotantoon. Rautaa saa punaisesta lihasta ja tummista lehtivihanneksista.

Ehkä sinua kiinnostaa...