inkivääriä valkoisella taustalla

Ateriavinkit: syö näin 3 päivää ennen juoksutapahtumaa

Kolme päivää ennen juoksutapahtumaa keskitytään tukemaan vastustuskykyä runsaasti antioksidantteja sisältävillä ruuilla.

torstai 28. huhtikuuta 2016 teksti Martin Kreutzer

Tue immuunipuolustusta

Kun treenirasitus alenee, immuunipuolustus saattaa notkahtaa. Siksi kehon puolustusjärjestelmää autetaan tekemään työnsä kilpailun alla syömällä runsaasti antioksidantteja sisältävää ruokaa. 

Herkuttele marjoilla, sitrushedelmillä, inkiväärillä ja kaaleilla – mitä enemmän, sen parempi!

Ateriavinkit 3 päivää ennen juoksutapahtumaa

  • Aamupala: Pinaattimunakas (3 isoa munaa + iso kourallinen pinaatinlehtiä). Lisäksi vähän savulohta, puoli viipaletta ruisleipää hunajan ja karkean inkivääriraasteen kera. Syö myös 100—150 g pilkottuja hedelmiä. Lisäksi mukillinen teetä.

  • Välipala: Kotitekoinen energiapatukka. Juo 2 dl nestettä.

  • Lounas: Kuitupitoinen salaatti: 1 dl keitettyä kvinoaa, 200 g pilkottuja kasviksia, kuutioitu broilerinrinta ja 2 rkl pestoa. 2 dl vettä.

  • Iltapäivä: Ruisleipä juuston kera. 2 dl vettä.

  • Päivällinen: Tee iso annos punakaalisalaattia, jossa on appelsiinia ja pähkinöitä. Lisäksi 200 g kalapyöryköitä (lohesta) ja tilkka rypsiöljyyn tehtyä remoulade-kastiketta. Juo iso lasillinen vettä (vähintään 3 dl).

  • Iltapala: Kaurahiutaleita, mantelia, rusinoita, maitoa.

 

Ehkä sinua kiinnostaa...