Kookoskerma

Kookoskerma sopii myös vegaanille ja laktoosi-intolerantille, mutta energiaa on runsaasti.

tiistai 6. lokakuuta 2015 teksti KUNTO PLUS

Hyvä tietää kookoskermasta

Kookoskerma on oikea kaloripommi, ja siksi sitä kannattaa nauttia vain maltillisesti. Jos elimistösi ei siedä maitoa tai laktoosia, kermavaahtoa voi tehdä kookoskermasta. Näppärää!

Kookoskerman käyttö

Käytä kookoskermaa juomiin kuten Piña Coladaan tai ylelliseen kupilliseen kahvia. Voit myös vatkata kookoskerman munanvalkuaisen kera vaahdoksi.

Näin kookoskermaa tehdään

Aito kookoskerma eli creamed coconut sisältää kookosmaidon rasvaisen, kermaisen osan. Kun ostat tölkin kookosmaitoa, pane se jääkaappiin vuorokaudeksi, niin väritön vesi erottuu kookoskermasta.

Kookosmaidon kevytversioista kookoskermaa ei saa, vaan tarvitset täysrasvaista kookosmaitoa. Tarkista, mistä kookosmaito on tehty ennen kuin yrität erottaa kerman ja veden.

Käytä oikeaa kookoskermaa

Moniin kookosmaitoihin lisätään guarkumia, koska se tekee kookosmaidosta aivan tasaista. Kookoskermaa saa hyvinvarustetuista elintarvikemyymälöistä ja luontaistuotekaupoista, mutta kannattaa tarkistaa tuoteseloste, sillä joihinkin on voitu lisätä sokeria ja jotkut kookoskermana myytävät tuotteet ovatkin vain saostettua kookosmaitoa.

Ehkä sinua kiinnostaa...