Nainen mittaa rinnanympärystään
© Colourbox

3 ruoka-ainetta, jotka edistävät rintojen terveyttä

Rintojen terveydestä kannattaa pitää hyvää huolta, ja siinä ravitsemus on tärkeässä asemassa. Esittelemme 3 ruoka-ainetta, jotka kannattaa lisätä omaan ostoslistaan.

tiistai 1. marraskuuta 2016 teksti Nina Abildgaard / Costume

Alla esitellään kolme ruoka-ainetta, jotka sisältävät runsaasti rintojen terveydelle tärkeitä vitamiineja.

1. Vehnänalkiot

Vehnänalkioissa on runsaasti kivennäisaineita, vitamiineja ja muita ravintoaineita. Tutkimusten mukaan nämä aineet voivat auttaa vähentämään PMS-oireita, kuten rintojen aristusta. Ota venhnänalkiot osaksi omaa ruokavaliotasi ja ripottele niitä esimerkiksi salaatin päälle tai smoothien sekaan.

2. Mustikat

Mustikka tai mustikkauute sisältää runsaasti polyfenoleja, vitamiineja ja kivennäisaineita, jotka voivat auttaa alentamaan esimerkiksi rintasyövän riskiä. Syö mustikoita välipalana tai hanki mustikkauutetta kapseli- tai tablettimuodossa. Mustikoita on helppo lisätä esimerkiksi jogurttiin tai puuroon.

3. Salviatee

Salviatee auttaa erityisesti niitä, jotka hikoilevat runsaasti rintojen ympäriltä. Salviateessä on suuri määrä antioksidantteja, joita suositellaan ennen kaikkea runsaasti hikoileville. Salviateetä voi juoda sellaisenaan tai käyttää ruuanlaitossa.

Ehkä sinua kiinnostaa...