Nainen vaa'alla

Ruokavalinnoilla vauhtia painonpudotukseen

Syö reippaasti manteleita, makrillia ja broileria, kun laihdutat. Ne sisältävät nimittäin ainesosia, jotka auttavat pysymään kylläisenä.

maanantai 12. maaliskuuta 2018

Hoikistumissuunnitelman voi perustaa muunkin kuin kaloreiden laskemisen ja kurisevan vatsan varaan. Yksi tapa edistää painonpudotusta on syödä sellaisia ruokia, joiden on havaittu pitävän olon pitkään kylläisenä.

Tutkijat ovat ensi kertaa pystyneet kartoittamaan, miten aivot havainnoivat ruuassa olevia ravintoaineita ja säätelevät niiden mukaan ruokahalua. Solut reagoivat erityisesti kahteen aminohappoon: arginiiniin ja lysiiniin, joita on useissa ruoka-aineissa. Tällaisia ruoka-aineita syötäessä aivosolut reagoivat lähettämällä viestejä aivoissa sijaitsevaan kylläisyyskeskukseen.

Parempi kylläisyydentunne voi auttaa pudottamaan painoa helpommin kuin jos mieli tekee lisää ruokaa, koska olo ei ole kylläinen.

Ruokavalinnoista vauhtia laihtumiseen

  • Palkokasvit: Linssit ja kikherneet
  • Juusto: Kaikki juustot, mutta erityisesti parmesaani
  • Kalat ja äyriäiset: Tonnikala, makrilli, lohi ja ravut
  • Liha: Naudanliha, broileri, ja kalkkuna
  • Hedelmät ja kasvikset: Munakoiso, avokado, aprikoosi, bataatti ja viikuna
  • Pähkinät ja siemenet: Pistaasipähkinät, manteli, maapähkinät, seesaminsiemenet

Nämä 17 ruoka-ainetta auttavat myös pitämään olon kylläisenä!

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Kuinka usein syöt lihaa?


KUNTO PLUS suosittelee