Miksi tulee naposteltua – ja millä siitä pääsee

Moni tulee napostelleeksi jatkuvasti jotakin pientä, mikä on todella huono tapa, jos haluaa saada painonsa kuriin. Täältä saat 5 vinkkiä napostelunhimon taltuttamiseen.

keskiviikko 15. toukokuuta 2013 teksti KUNTO PLUS

KESKITY RUOKAILUUN

Keskity ainoastaan ruokaan ilman TV:tä, lukemista tai kännykkää. Maista jokaista suupalaa. Suuri osa ruokahalun säätelystä on perustuu suutuntemukseen ruokailtaessa.
Annoskoot kuriin >>

br
h3SYÖ SÄÄNNÖLLISESTI/h3
Syö samaan aikaan joka päivä – mieluiten siihen aikaan, kun muuten tunnet makeanhimoa. Kun syöt oikeaa ruokaa makeiden sijasta, moni ylimääräinen kalori jää pois.
a href="http://www.fooddiary.fi/index.php?option=com_df_userstask=registerItemid=108" target=”_blank” rel=”nofollow"strongRuokapäiväkirja auttaa säännöllisyyteen /strong/a

strongRUOKA EI OLE RATKAISU/strong
Sressi, mielipaha ja masennus saavat syömään, mutta se ei ratkaise mitään ongelmia. Puhu sen sijaan ystävän kanssa, käy kävelyllä, ala harrastaa joogaa tai mietiskelyä, tee henkisiä harjoituksia tai hanki ammattiapua, jos ongelmasi ovat vakavia.

a href="/mindfulness" target=”_blank”strongKokeile tietoisuustaitoja /strong/a
br
h3NUKU TARPEEKSI – JA HYVIN/h3
Unenpuute lisää tutkimuksen mukaan makeannälkää ja tekee ruokahalun hallitsemisen vaikeammaksi. Hyvä uni ei tarkoita mitä tahansa 7–9 tuntia nukkumista, vaan myös oikeata huoneenlämpöä ja unta ilman häiriötekijöitä.

a href="http://kuntoplus.fi/terveys/10-vinkkia-parempaan-uneen" target=”_blank”strongVinkkejä hyvään uneen /strong/a
br
h3TREENAA KOHTUULLISESTI/h3
Rankat intervallit ovat hyväksi kunnolle, mutta niistä tulee myös kiljuva nälkä. Liiku siis mieluummin kohtuullisesti kunnes kuntosi on niin korkealla, että jaksat vetää rankan treenin saamatta siitä sudennälkää. Kohtuullinen liikunta tehoaa myös parhaiten kehon rasvavarastoihin.

a href="http://kuntoplus.fi/laihdutus/energiankulutus/arkiliikunta-syke-ylos-arjessa" target=”_blank”strongSyke ylös arjessa /strong/a

Ehkä sinua kiinnostaa...