Nainen pitelee reittään
© iStock

Näin kiinteytät reisiä ja sääriä

Haaveiletko kiinteämmistä kintuista? Annamme muutaman täsmävinkin!

keskiviikko 15. helmikuuta 2017 teksti Anja Bruneskjold

Sanotaan se heti suoraan: tähän ongelmaan ei ole helppoja ja nopeita ratkaisuja. Kaikki riippuu nimittäin omasta kehotyypistäsi. Mutta onneksi on sentään jotain, mitä voit tehdä saadaksesi sirommat sääret - tai ainakin kiinteämmät.

Tavoitteen saavuttaminen vaatii kovaa työtä. Mutta jos käyt joka tapauksessa salilla joka päivä, voit tehdä pieniä muutoksia, jotka saattavat auttaa.

Periaatteessa kyse on tietysti siitä, että sinun on päästävä eroon ylimääräisestä rasvasta, joka on varastoitunut reisiin ja sääriin. Pyri treenaamaan salilla viisi kertaa viikossa ja tee joka kerta 30-45 minuutin kardiotreeni. Voit myös lisätä intervalleja treeniisi, sillä se auttaa lisäämään energiankulutusta. Myös HIIT-harjoittelu auttaa taistelussa ylimääräistä rasvaa vastaan. Ota siis salitreeneistä kaikki irti, niin tulokset voivat näkyä säärissäsi!

Hiilihydraattien saantia kannattaa tarkkailla, mutta muista samalla, että hiilarit ovat myös treenissä tarvittavaa polttoainetta! Syö pienempiä aterioita mutta syö useammin. Ihanteellinen rytmi on viisi pientä ateriaa päivässä, sillä silloin ruuansulatuselimistö pysyy säännöllisessä rytmissä.

Ja vaikka vahvat lihakset ovat tavoittelemisen arvoinen asia, vältä crosstraineria, sillä sen polkeminen kasvattaa jalkojasi entisestään. Lihaksikkaat jalat ovat tietysti kauniit ja terveydelle hyväksi, joten ei niitä kannata liikaa vältelläkään!

Haluaisitko hoikemmat reidet? Täältä löydät vinkit sutjakoihin jalkoihin!

Ihanassa Kari Traa -treenisetissä olet valmis juoksulenkille, aerobiseen treeniin, fitnesstreeniin ja HIIT-treeniin. Tilaa setti erikoishintaan KUNTO PLUS -lehden kanssa. 

Ehkä sinua kiinnostaa...