1. 50 kcal = 9 g 2. 100 kcal = 19 g 3. 150 kcal = 28 g 4. 250 kcal = 47 g 5. 500 kcal = 93 g

Solakaksi DASH-dieetillä

DASH-ruokavalion noudattaminen on helppoa ja yksinkertaista, sillä ohjelma pohjautuu tavalliseen pohjoismaiseen ruokaan. Kun olet käynyt läpi nämä kolme askelta, olet valmis syömään ja laihtumaan.

torstai 11. huhtikuuta 2013 teksti KUNTO PLUS

1. Selvitä energiatarpeesi

Ensin kannattaa selvittää, paljonko suurin piirtein kulutat energiaa päivän aikana. Voit pitää nyrkkisääntönä, että mitä vähemmän painat ja mitä vähemmän liikut, sitä pienemppi on energiatarpeesi. Kääntäen se tarkoittaa sitä, että jos olet hyvin aktiivinen, kulutat myös enemmän energiaa.

Lataa DASH-dieettiopas täältä

2. Määritä DASH-annosmääräsi

Tarkista taulukosta, kuinka monta annosta voit syödä päivässä. Voit syödä melkein mitä vain, mutta annosmäärä kustakin ruoka-aineryhmästä ratkaisee, onko ruokavaliosi koostettu siten, että hoikistut.

Tulosta DASH-annoslista tästä

3. Opi annoskoot DASH-annosoppaasta

Sinun ei tarvitse punnita tai mitata ruokiasi, kun noudatat DASH-ruokavaliota. On kuitenkin tärkeää tietää, kuinka suuri on yksi annos. Opit kyllä tuntemaan annoskoot nopeasti, kun vain aloitat ohjelman noudattamisen.

Haluatko tietää, paljon energiaa saat päivässä? Ruokapäiväkirjan avulla voit seurata syömisiäsi ja energiansaantiasi. Kokeile Ruokapäiväkirjaa 5 päivää ilmaiseksi – näet päivän energiasaldosi ruokapäiväkirjastasi.

Ehkä sinua kiinnostaa...