Värikkäitä keittoja
© wichmann+bendtsen

Keittokuuri - hyvää ja täyttävää

Keittokuuri tai soppailu ei ole mikään ankea laihdutuskuuri. Painonpudotuksen lisäksi keittokuuri tietää nimittäin lepoa ja rauhaa myös ruuansulatuselimistölle. Eikä sinun tarvitse kärvistellä jatkuvasti nälissäsi!

perjantai 4. marraskuuta 2016 teksti Anne Larsen & Martin Kreutzer

Soppailun monet hyödyt

Vastustuskyky paranee
Kun syöt keittoja, joissa on runsaasti kasviksia, saat antioksidantteja, jotka tukevat vastustuskykyä ja suojaavat elimistöä tulehduksilta.


Paino laskee
Proteiini- ja kasvispitoinen keitto on täyttävää. Proteiini pilkkoutuu elimistössä hitaasti, mikä ehkäisee näläntunnetta ja turhien välipalojen napostelua.


Pysyt kylläisenä
Monet tutkimukset osoittavat, että hyvä keitto antaa muuta ruokaa paremman kylläisyydentunteen.


Vatsa kiittää
Hedelmä- ja vihanneskeittojen runsaskuituisuus edistää ruuansulatuselimistön toimintaa. Tämä tukee sekä terveyttä että hyvää oloa.

Räätälöi omia tarpeitasi vastaava keittokuuri

Voit pitää silloin tällöin yhden soppailupäivän tai soppailla esimerkiksi 3, 7 tai 10 päivää.


Voit syödä päivän keitot missä järjestyksessä haluat ja valmistaa ne etukäteen ja ottaa evääksi.

Ehdotus keittojen järjestykseksi

  • Aamiainen: Kanaliemi
  • Välipala: Kylmä vadelmakeitto
  • Lounas: Parsakaalikeitto
  • Välipala: Kylmä mansikkakeitto
  • Päivällinen: Bataattikeitto

Alta löydät kaikki keittoreseptit.

Teema

Ehkä sinua kiinnostaa...