Kaksi kevyttä päivää viikossa riittää

2 päivänä viikossa alle 500 kcal

Syö normaalisti viitenä päivänä viikossa – ja laihdu!

torstai 10. marraskuuta 2016 teksti KUNTO PLUS

Kuulostaa uskomattomalta, mutta totta se on: jos 2 päivänä viikossa syöt todella niukasti, laihdut tehokkaammin kuin vähentämällä kaloreita viikon jokaiselta päivältä.

Näin noudatat 5:2-menetelmää

Viitenä päivänä viikosta


Viitenä päivänä viikosta voit syödä sen verran kuin syöt pitääksesi painosi ennallaan. Jos olet vaikopainossasi pysyen tottunut esimerkiksi pariin palaan tummaa suklaata päivittäin, voit jatkaa suklaan syömistä entiseen tapaan 5 päivänä viikossa.

  • Syö vähintään 600 g hedelmiä ja vihanneksia päivässä. Esimerkiksi kaalit ovat hyviä valintoja.
  • Suosi täysjyvätuotteita.
  • Valitse mieluusti vähärasvaisia maitotuotteita ja leikkeleitä.
  • Vältä sokeria ja muita tyhjiä kaloreita.
  • Sammuta janosi vedellä. Voit myös juoda teetä ja kahvia. Vältä nestemäisiä kaloreita kuten mehuja ja alkoholia.

"Paastopäivinä"


Syöt vain kaksi pientä ateriaa; lounaan ja illallisen.

  • Kumpikin aterioista saa sisältää naisilla 250 kcal ja miehillä 300 kcal. Voit valita viikonpäivät mielesi mukaan, kunhan ne eivät ole peräkkäisiä päiviä.
  • Sammuta janosi vedellä. Voit juoda myös teetä ja kahvia.

 

....

Käytä Ruokapäiväkirjaa yhdessä 5:2-dieetin kanssa ja tarkkaile kalorien saantia tai koosta omat reseptisi, joissa on vain 250 kaloria

Kokeile Ruokapäiväkirjaa 5 päivää ilmaiseksi – ja saat yhteenvedon päivittäisestä kalorien saannistasi

 

Ehkä sinua kiinnostaa...