Tumman suklaan kohdalla terveellisyys ja hyvä maku eivät valitettavasti aina käy käsi kädessä.

Nauti hyvällä omallatunnolla

Vaikka treenaat ja vahdit painoasi, älä silti ala terveysterroristiksi vaan muista myös nauttia välillä!

perjantai 3. tammikuuta 2014 teksti KUNTO PLUS

Nämä nautinnot eivät vielä vie turmioon:

Ravinto - sallitut herkut

  • Juo lasi maitokaakaota – mieluusti treenin jälkeen.
  • Ota pari suklaapalaa lounaan tai päivällisen päälle.
  • Syö sämpylä tai muuta vaaleaa leipää viikonloppuna tai jonkin erityisen aterian yhteydessä.
  • Juo 1–2 lasillista punaviiniä päivällisellä seurustellessa.
  • Hae noutoruokaa pari kertaa kuussa – silloin, kun et jaks laittaa ruokaa.


Treeni - sallitut poikkeukset

  • Voit jättää treenin hallitusti joskus väliin, kun se on todella tarpeellista.
  • Saat treenata hiukan vilustuneenakin, kunhan treenaat vain puolella teholla.
  • Voit nauttia joskus pienistä paheista, kunhan niistä ei tule vakituisia tapoja.
  • Saat jättää hikitreenin joskus väliin. Kokeile sen sijaan jotain uutta ja rennompaa lajia.
  • Aseta itsesi välillä etusijalle. Lapset, perhe ja työ voivat joskus odottaa vuoroaan.

Ehkä sinua kiinnostaa...