Naiset puhkaisevat ilmalla täytettyjä palloja

Onko sinulla ylimääräistä rasvaa pepussa, vatsassa tai käsivarsissa? Kerromme, miten pureudut ongelma-alueisiin.

© Jakob Helbig

Näin hoikistut vatsasta, pepusta ja käsivarsista

Pyöreys asettuu harvoin kehossa juuri sinne, minne itse haluaisi. Oikealla treenillä ja ruokavaliolla kehoa voi kiinteyttää juuri sieltä, mihin ylimääräistä on kertynyt – vartalon mallista riippumatta. ­

tiistai 5. syyskuuta 2017 teksti Frida Hallqvist

Leppeästi heiluvat allit, pullea vatsa, leveä peppu... Monilla on kehossaan jokin kohta, joka aiheuttaa ärtymystä peilin edessä vuodesta toiseen.

Rasvan asettuminen kehossa riippuu niin perimästä, sukupuolesta kuin elintavoistakin: esimerkiksi naisilla rasvaa kertyy luonnostaan lantiolle, mutta stressi ja vähäinen liikunta voi saada naisillakin keskivartalon pyöristymään. Millään kuureilla tai treeneillä ei valitettavasti voi laihduttaa vain tietyistä vartalon osista, mutta ­monipuolisella ja tehokkaalla harjoittelulla ylimääräistä rasvaa saadaan palamaan koko kehosta. Kun rasvakerrosta­ hupenee lihaksia peittämästä, ­treenin ­tulokset näkyvät myös juuri siellä, ­mihin kiinteytystä on erityisesti toivottu. 

Täsmäiskuilla kiinteyttä kehoon

Valmentaja Frida Hallqvist on laatinut ohjelmat käsivarsien, pakaroiden ja vatsan kiinteyttämiseen. Koska rasvanpolttoa ei voi ­kohdistaa vain tiettyyn kehon osaan, ei myöskään ole järkeä treenata ankarasti vain yhtä lihas­ryhmää. Sen sijaan reippaasti energiaa kuluttavalla harjoittelulla, koko kehon lihastreenillä sekä erityisesti haluttuihin osiin kohdennetuilla tehokkailla harjoitteilla ja ­tavoitteita tukevalla ruokavaliolla tuloksia ­alkaa pian näkyä.

Ohjelmia testattiin kolmella koehenkilöllä. Tutustu mahtaviin tuloksiin ja katso, millaista ohjelmaa voit itse noudattaa, jotta pääset eroon ärsyttävästä ylimääräisestä rasvasta. KUNTO PLUS -lehden uusin numero on ilmestynyt!

Line, 35, halusi eroon vatsamakkaroista
Line, 35, halusi eroon vatsamakkaroista

PAINO  Ennen: 76,7 kg Jälkeen: 66 kg RASVAPROSENTTI Ennen: 37,5 Jälkeen: 30,4 KÄSIVARSI Ennen: 86 cm Jälkeen: 71 cm

Frejalta, 33, katosi 9 cm lantiolta.
Frejalta, 33, katosi 9 cm lantiolta.

PAINO Ennen: 67,8 kg Jälkeen: 62,2 kg RASVAPROSENTTI Ennen: 32 Jälkeen: 23,5 LANTIO: Ennen: 105 cm Jälkeen: 96 cm REIDET: Ennen: 63 cm Jälkeen: 57 cm

Pian, 47, käsivarret kiinteytyivät merkittävästi.
Pian, 47, käsivarret kiinteytyivät merkittävästi.

PAINO Ennen: 72 kg Jälkeen: 65 kg RASVAPROSENTTI Ennen: 34,8 Jälkeen: 24,7 KÄSIVARSI: Ennen: 31 cm Jälkeen: 27,5 cm

Lisää vinkkejä terveellisempään elämään

Naisellinen treenipaita, joka tuntuu silkinpehmeältä. 4 KUNTO PLUS -lehteä + Kari Traa Mette -treenipaita VAIN 24,90 €! Tilaa täältä >>

Ehkä sinua kiinnostaa...