Vatsa-akatemia: V-istumaannousu

8 osa, harjoitus 43, Perusharjoitus

tiistai 4. elokuuta 2015

Asetu selinmakuulle lattialle jalat suorina, kantapäät lattiassa ja kädet pään taakse ojennettuina. Jännitä vatsalihakset tiukoiksi ja kohota niillä sekä ylävartalo, kädet että jalat kerralla lattiasta. Keho muodostaa takamuksen varassa V-kuvion. Laske ylävartalo ja jalat rauhallisesti lattiaan. Pidä vatsa tiukkana koko liikkeen ajan.

Tärkeää: Älä jää lepäämään toistojen välissä. Pidä vatsa jännitettynä ja kohottaudu saman tien uudelleen ylös.

Vaikutus: Suora vatsalihas ja syvä poikittainen vatsalihas.

Helpompi versio: Pidä polvet taivutettuina ja jalkapohjat lattiassa. Tee muuten sama liike mutta ojentamatta polvia harjoituksen aikana.

Tärkeää: Pidä selkä vakaana äläkä taivuta päätä taaksepäin.

Vaikutus: Lantiolihakset. Aktivoi myös vatsalihakset.

Muut osan 8 harjoitukset


Palaa ohjelman etusivulle

Ehkä sinua kiinnostaa...