Miksi vatsamakkarat eivät lähde

Seuraavat neljä seikkaa saattavat estää sinua pääsemästä eroon parista ylimääräisestä kilosta vatsan seudulla.

perjantai 26. elokuuta 2016 teksti Anja Bruneskjold

Saatat luulla, että olet jo tehnyt kaiken voitavasi karistaaksesi pari ylimääräistä kiloa vyötäröltä. Mutta kenties et ole tullut ajatelleeksi kaikkea...

Olet keskittynyt vain vatsaan

Vatsamakkaroiden karistaminen ei vaadi tuhansia vatsalihastoistoja. Vatsalihakset kyllä vahvistuvat mutta pysyvät ikävä kyllä piilossa rasvan alla. Keskity harjoittamaan koko kehoa ja yhdistä voimaharjoittelu aerobiseen harjoitteluun. Se tehostaa rasvanpolttoa.

Et nuku tarpeeksi

Jos haluat hoikan vatsanseudun, on tärkeää nukkua tarpeeksi. Unenpuute nimittäin kasvattaa ruokahalua. Eräässä tutkimuksessa ne, jotka nukkuivat viisi tuntia tai vähemmän joka yö viikon ajan, painoivat enemmän kuin ne, jotka nukkuivat vain tunninkin pidempään. Lisäksi rasvalla on taipumus kerääntyä vatsanseudulle.

Et tiedä, kuinka paljon syöt

Kenties pyrit syömään terveellisesti mutta et ole selvillä siitä, kuinka paljon energiaa syömäsi ruoka sisältää. Yritä kirjoittaa muistiin, mitä syöt päivän aikana ja laske kalorit yhteen. Saatat yllättyä siitä, kuinka paljon itse asiassa syöt.


Juot virvoitusjuomien kevytversioita

Vaikka virvoitusjuomien kevytversioissa onkin vähemmän sokeria kuin tavallisissa, tutkimusten mukaan kevytjuomia nauttivilla on kolme kertaa niin paljon rasvaa vatsanseudulla kuin niillä, jotka eivät käytä lainkaan virvoitusjuomia. Asiantuntijat eivät kuitenkaan tiedä varmasti, miksi keinotekoiset makeutusaineet vaikuttavat haitallisesti aineenvaihduntaan.

Toimitus suosittelee: kehoanalyysivaaka antaa tietoa terveydestä

Pelkkä vaa’an lukema ei vielä kerro paljoa hyvinvoinnista vaan lähinnä vain sen, paljonko keho kokonaisuudessaan painoa – eikä mitään siitä, missä suhteessa paino koostuu esimerkiksi rasvasta ja lihasmassasta.

Hoikassakin kehossa rasvaa saattaa olla kertynyt piiloon vatsaonteloon ja sisäelinten ympärille, ruoansulatusongelmat voivat johtua kehon liian vähäisestä nestepitoisuudesta, ja jojo-laihdutus voi tehdä hallaa energiankulutukselle. Näitä ei kuitenkaan voi päätellä vielä pelkästä painoindeksistä. Toisaalta muutama painoindeksin mukainen liikakilo ei vielä tarkoita, etteikö kunto voisi olla kohdallaan tai kehonkoostumus terveellinen. Onneksi kehon koostumuksesta voi saada osviittaa helposti ja kätevästi.

Vastauksia helposti ja kätevästi

Juuri nyt saat 4 numeroa KUNTO PLUS -lehteä ja kehoanalyysivaa’an yhteishintaan 24,90 euroa. Vaaka ja siihen kuuluva sovellus tarjoavat kattavaa tietoa

  • Lihasmassasta

  • Rasvaprosentista

  • Nestetasapainosta

  • Lepoaineenvaihdunnasta

  • sekä kahdeksasta muusta tekijästä, kuten painoindeksistä ja luumassasta.

Näin voit seurata edistymistäsi päivä päivältä ja antaa elimistölle juuri sitä, mitä se kulloinkin kaipaa.

Lue lisää tarjouksesta täällä: Näytä tarkemmat tiedot kehoanalyysivaa’asta

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...