Ylipainoinen nainen mittanauha vyötäröllä
© iStock

Kolmella keinolla eroon vatsarasvasta

Ovatko sinullakin riesana vatsan kohdalle juuttuneet ylimääräiset kilot? Katso, mitkä 3 asiaa voit tehdä, kun pyrit eroon vatsarasvasta.

torstai 16. helmikuuta 2017 teksti Anja Bruneskjold

Hyvä uutinen on, että terve elämä ja keho eivät edellytä, että vatsalihakset ovat tiukkana sikspäkkinä. Monien riesana kuitenkin on vatsan seudulle kertynyt rasva. Huono uutinen vatsarasvassa on, että sisäelinten ympärille kertynyt rasva on erityisen vaarallista. Onneksi vatsarasvasta voi päästä eroon muutamilla helpoilla konsteilla.

1. Sinun ei tarvitse lopettaa hiilihydraattien syöntiä kokonaan

Hiilihydraattien totaalihylkäys ei kannata. Hiilareissa on nimittäin paljon hyviä aineita, jotka auttavat pitämään suolen tasapainossa. Mutta hiilareita kannattaa silti syödä maltillisesti.

Vatsan ja suolen toiminnalle tärkeintä on saada ravinnosta runsaasti kuitua.

Litteä vatsa näillä huippuvinkeillä.

2. Syö manteleita

Manteleissa on runsaasti kuitua ja hyvää rasvaa, joka on tärkeää erityisesti aivojen toiminnalle.

Manteleita ei silti kannata syödä pussikaupalla, mutta tutkimusten mukaan manteleita syövien on helpompi pudottaa painoaan kuin niiden, jotka eivät syö manteleita. Mantelit ovat hyvä vaihtoehto, jos olet pienen välipalan tarpeessa.

3. Tee lihaskuntotreeniä

Lihaskuntotreeniä tai painojen nostelua kannattaa harrastaa kolmesti viikossa. Painojen kanssa tehtävä treeni tehostaa energiankulutusta, ja jos yhdistät sen tehokkaaseen kardiotreeniin, kuten juoksuun, painonpudotus on askeleen lähempänä, mikä näkyy tietysti myös vatsan seudulla. Valitse itsellesi sopiva treenimuoto ja tee siitä pysyvä osa viikko-ohjelmaasi.

Ehkä sinua kiinnostaa...