Nainen mittaa reitensä ympärystä
© iStock

Viisi vinkkiä reisien kiinteyttämiseen

Reisistä ei voi valitettavasti täsmälaihduttaa, mutta näillä vinkeillä voit kiinteyttää niin jalkoja kuin koko kroppaa.

maanantai 3. huhtikuuta 2017 teksti Anja Bruneskjold

Huonot uutiset ensin: millään ruokavaliolla tai treenillä ei voi laihduttaa juuri tiettyä kohtaa vartalosta. MUTTA näillä vinkeillä voit mm. tehostaa energiankulutusta ja vahvistaa jalkojen lihaksia, jolloin tulokset näkyvät sutjakampana olemuksena JA kiinteämpinä reisinä.

1. Monipuolista treeniä

Ota treeniohjelmaan kunnolla sykettä nostavaa kestävyystreeniä, joka nostaa energiankulutuksen uusiin lukemiin. Treenin täytyy kuitenkin olla oikeasti hikistä, jotta saat siitä parhaan hyödyn. Juokse tai pyöräile useampi kerta viikossa ja tee silloin tällöin myös supertehokas HIIT-treeni. Kestävyystreenin ohella kannattaa treenata myös lihaskuntoa, jolloin rasvan karistessa tilalle tulee kiinteämpää lihasmassaa ja energiankulutus tehostuu entisestään.

2. Nesteen saanti kohdilleen

Jätä limut ja mehut sikseen ja juo janojuomaksi raikasta vettä. Riittävä nesteensaanti tukee painonpudotusta ja pitää olonkin virkeämpänä.

3. Perimän vaikutus

Jos sukusi naisilla on järjestään muhkeat reidet, et luultavasti saa omistasikaan trimmattua superkapeita ilman todella radikaaleja toimia. Geenien merkitys kannattaa vain hyväksyä, ja panostaa terveelliseen ruokavalioon ja treeniin - ne eivät joka tapauksessa mene koskaan hukkaan.

4. Aamupala kunniaan

Aamiaisen merkitystä ei pidä aliarvioida. Runsaasti kuitua ja proteiinia sisältävä aamupala käynnistää aineenvaihdunnan heti aamusta ja pitää myös olon kylläisenä pidempään, jolloin kaloreita turhaan kerryttävä napostelukin pysyy hallinnassa.

5. Kunnon yöunet

Liian vähäiset yöunet voivat tutkitusti kerryttää liikakiloja. Riittävän pitkät unet auttavat paitsi painonhallinnassa, myös antavat virtaa päivän treeneihin sekä tukevat treenistä palautumista.

Lähde: Women’s Health

Ehkä sinua kiinnostaa...