Rasvanpoltto kuntosalitreenillä

Käyn kuntosalilla pudottaakseni painoani. Millaisella ohjelmalla saisin rasvan parhaiten palamaan?

keskiviikko 15. huhtikuuta 2015 teksti KUNTO PLUS

Yleensä kannattaa lisätä treenin tehoa. Rankat intervallit ovat tehokasta treeniä laihduttajalle. Ne kuluttavat runsaasti energiaa ja tehostavat jälkipolttoa, jolloin rasvaa palaa tuntikausia treenin jälkeen.

Kuntosalilaitteet sopivat hyvin intervallitreeniin, koska laitteiden tehoa on helppo säädellä. Ellet saa innostettua itseäsi intervalleihin, liikuntakeskuksissa on tarjolla paljon ryhmätunteja, joihin kuuluu myös sykettä kohottavia intervalli­jaksoja.

Kun haluat pitää taukoa kova­tehoisessa harjoittelussa, rasvan polttamiseksi kannattaa liikkua pitkåäkestoisesti matalalla sykkeellä. Voit esimerkiksi hölkätä pitkään juoksumatolla katsoen vaikka samalla televisiota.

Rankka treeni, kuten 20-30 min kovalla teholla kuluttaa paljon kaloreita, mutta voi vastaavasti tehdä nälkäiseksi, jolloin treenin jälkeen tulee helposti syötyä kulutetut kalorit takaisin. Rasvanpolttoon on kaksi tietä: lyhytkestoinen kovatehoinen liikunta tai pitkäkestoinen liikunta alhaisella sykkeellä.

Rasvanpolttotreeniä kuntokeskuksissa


Yhteistä näille tunneille on, että niihin kuuluu rankkoja jaksoja, jotka nostavat sykkeen erittäin korkealle.

Ehkä sinua kiinnostaa...