Liikunta tekee välittömästi hyvää!

Liikuntaa ilman treeniä!

Eikö aika riitä treenaamiseen, vai eikö se edes huvita? Täältä saat 9 vinkkiä hyötyliikuntaan sekä töissä että kotona - liikuntaa ei välttämättä tarvitse lähteä erikseen harrastamaan.

keskiviikko 20. heinäkuuta 2016 teksti KUNTO PLUS

Arkiliikuntaa työpäivään

 

 

  • Pyöräile tai kävele työmatkasi.

 

 

  • Pyri lisäämään aktiivisuuttasi kaikessa, mitä teet. Valitse portaat hissin sijaan, hae posti itse jne.

 

 

  • Käytä seisomapöytää tai istu jumppapallon päällä. Tee pari kyykkyä tai punnerrusta pienenä taukojumppana. Pidä minuutin tauko puolen tunnin välein.

 

 

  • Kävelykokoukset tai palaverit seisten.

 

 

  • Käy lounaalla työpaikkasi ulkopuolella, niin saat samalla jaloittelua.

 

 

  • Kokeile kenkiä, jotka aktivoivat useita lihasryhmiä kävellessäsi ja seistessäsi (esimerkiksi MBT).

 

 


Näin paljon arkiliikunta voi lisätä energiankulutustasi

 

Hyötyliikuntaa kotona

 

  • Valitse kotityöt, jotka vaativat fyysistä aktiivisuutta. Käy esimerkiksi viemässä roskat ja anna kumppanisi kuoria perunat.
  • Hyödynnä television katseluun käyttämäsi aika tekemällä lihaskuntoliikkeitä.
  • Pysy liikkeessä tai järjestele kotia, kun puhut puhelimessa tai seuraat televisiota. Valitse aktiivinen toiminta Facebookin ja viestittelyn sijaan. 

 

Ehkä sinua kiinnostaa...