Nainen katselee treenattua hauistaan

Lue, miksi pelkällä treenillä ei välttämättä pääse alleista eroon.

© iStock

4 vinkkiä käsivarsien kiinteyttämiseen

Pelkkä punttien nostelu ei ehkä vielä riitä!

sunnuntai 26. helmikuuta 2017 teksti Inge Eriksen

Jos tähtäimessä on kiinteämmät käsivarret, eikä treeni tunnu tuottavan tulosta, tutustu vielä näihin vinkkeihin, ennen kuin heität treenihanskat naulaan. Kenties harjoittelussa tai ruokavaliossa olisikin vielä pientä viilaamiseen varaa!

1. Rasva palamaan

Rasvaa ei valitettavasti voi täsmäpolttaa haluamistaan kehonosista, joten käsivarsien kiinteyttämiseksi kannattaa panostaa myös kokonaisvaltaisesti energiaa kuluttavaan treeniin. Kovatehoinen koko kropan treeni, jossa syke nousee ja hikistyminen on taattua, on mitä parhainta rasvanpolttotreeniä, sillä harjoituksen jälkeen energiankulutus voi tehostua jopa vuorokaudeksi, jos treeni tehdään riittävän lähellä maksimisykettä.

2. Enintään 12 toistoa

Lihastreeniä kannattaa tehdä rohkeasti kunnon painoilla, jolloin niin energiankulutus kuin lihasten kasvukin tehostuvat. Tämä tarkoittaa painoja, joilla jaksat tehdä juuri ja juuri 12 toiston sarjoja. 

3. Energiansaanti kohdilleen

Treenin lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota ruokavalioon. Ruokapäiväkirjan avulla pysyt kärryillä siitä, kulutatko päivittäin ruuasta saamasi energian verran. Ota avuksi esimerkiksi KUNTO PLUSSAN Ruokapäiväkirja. Jo 100 - 200 kilokalorin päivittäinen nipistys voi olla auttaa treenin ohella rasvanpoltossa ilman, että vatsa kurnii aamusta iltaan.

4. Oikeat harjoitteet

Käsivarsien lihaksia kannattaa treenata paitsi kunnon painoilla myös monipuolisesti, ja panostaa harjoittelussa niin kyynärvarren koukistaviin kuin ojentaviinkin lihaksiin.

Lähde: Women´s Health

Ehkä sinua kiinnostaa...