Usein esitettyjä kysymyksiä

Täältä löydät ohjeet Kuntoplus.fi-sivustoon rekisteröitymisestä ja kirjautumisesta, mitä tehdä, jos salasana on hukkunut jne.

perjantai 14. kesäkuuta 2013

Sivustoa koskevat kysymykset

1) Miksi rekisteröityisin Kuntoplus.fi-sivuston käyttäjäksi?

Rekisteröityneenä pääset lataamaan sivuston rekisteröityneille käyttäjille tarkoitettuja aineistoja (esim. testejä ja ohjelmia) ja saat käyttöösi liikuntasuunnitelman kalenterineen. Rekisteröityminen on ilmaista, ja voit tehdä sen Kuntoplus.fin etusivun yläreunan valikon kirjautumiskuvakkeesta (ukkelinkuva).

2) Miten luon itselleni ilmaisen käyttäjätunnuksen kuntoplus.fi-sivustoon?

HUOM! Jos sinulla on käyttäjäprofiili jonkin muun Bonnier Publicationsin lehden sivustoon, voit kirjautua samoilla tunnuksilla myös tähän sivustoon.

Näin luot tunnukset:
1. Napsauta sivun ylälaidassa olevaa yläreunan valikon profiilikuvaketta (ukkelinkuva). Valitse Luo profiili -painike.
2. Kirjoita kenttiin nimimerkki kommentointiin ja viesteihin, sähköpostiosoitteesi ja salasana (nimimerkin ja salasanan saat vlita vapaasti).
3. Tallenna profiili.
Olet nyt rekisteröitynyt sivuston käyttäjäksi.

3) Olen rekisteröitynyt kuntoplus.fi-sivuston käyttäjäksi. Miten kirjaudun sivustoon?

Napsauta Kuntoplus.fi-sivun ylälaidan profiilikuvaketta (ukkeli) ja kirjoita sähköpostiosoitteesi ja salasanasi kirjautumissivun kenttiin.

4) Miten kirjaudun sivustoon tilaajana?

Sinun on ensin rekisteröidyttävä sivuston käyttäjäksi ja sitten kirjauduttava napsauttamalla sivun ylälaidan profiilikuvaketta (ukkeli). Jos et profiilia luodessasi ole tallentanut asiakasnumeroasi ja postinumeroasi, napsauta profiilikuvaketta (ukkeli), valitse Muokkaa profiilia ja lisää profiiliisi asiakasnumerosi ilman pisteitä ja välilyöntejä ja postinumero, johon tilauksesi on alun perin tehty. Valitse lopuksi Päivitä. Nyt pääset kirjautuneena kaikkiin tilaajille tarkoitettuihin aineistoihin.

5) Miksi järjestelmä ei hyväksy sähköpostiosoitettani?

Jos järjestelmä ei hyväksy sähköpostiosoitettasi, olet jo rekisteröitynyt käyttäjäksi. Napsauta siinä tapauksessa Unohditko salasanasi? -linkkiä, niin saat sähköpostiisi kertakirjautumislinkin ja pääset tallentamaan itsellesi uuden salasanan. Jos et saa sähköpostia, tarkista, löytyykö sähköposti roskapostien joukosta. Ota tarvittaessa yhteys internet-palveluntarjoajaasi. Saattaa myös olla, että olet rekisteröitynyt käyttäjäksi jollakin toisella sähköpostiosoitteella tai olet kirjoittanut sähköpostiosoitteesi väärin.

6) Mitä teen, kun olen unohtanut salasanani?

Jos olet unohtanut salasanasi, napsauta Unohditko salasanasi? -linkkiä kirjautumissivulla. Kun napsautat Unohditko salasanasi? -linkkiä, sivusto pyytää sinua antamaan sähköpostiosoitteesi. Saat sähköpostiisi linkin, josta voit kirjautua sivustoon kerran 24 tunnin sisällä linkin saapumisesta. Kun olet kirjautunut, vaihda profiilissasi itsellesi uusi salasana. Muista myös vahvista salasanasi ja napsauta lopuksi Päivitä-painiketta. Jos et saa sähköpostia, tarkista, löytyykö viesti roskapostikansiosta.

7) Mistä löydän asiakasnumeroni?

Asiakasnumero on osoitetietojen vieressä joka lehden mukana tulevalla A4-lomakkeella. Asiakasnumero on kymmennumeroinen. Asiakasnumero on jokaisen KUNTO PLUS -lehden mukana tulevalla A4-arkilla osoitetietojen yläpuolella. Jos sinulla ei ole asiakasnumeroasi tallessa, voit pyytää sen sähköpostiisi täältä. Jos et ole lehden tilaaja, sinulla ei ole asiakasnumeroa.

8) Miksi sivusto pyytää kirjautumaan aina uudelleen?

Jos joudut kirjautumaan sivustoon aina, kun haluat lukea uuden artikkelin, sinun on sallittava selaimen asetuksista evästeet (cookies). Ohjeet seuraavassa kohdassa.

9) Miten muutan selaimeni asetuksia niin, että se sallii evästeet?

Evästeasetusten muuttaminen tapahtuu eri selaimissa eri tavoin.

Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka selainohjelma (esimerkiksi Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome, Opera tai muu selain) tallentaa tietokoneelle ja jonka avulla sivusto tunnistaa sinut. kuntoplus.fi-sivustossa evästeitä käytetään vain kirjautumisen hyväksymiseen. Jotkin yritykset käyttävät välityspalvelinta (proxy-server), joka voi suodattaa evästeet pois. Ota yhteys internet-palveluntarjoajaasi, jos näin on.

Alla on ohjeet siitä, miten se tehdään Internet Explorerissa. Lisätietoja aiheesta voi etsiä internetistä.

Jos käytät Internet Explorer -selaimen suomenkielistä versiota, toimi näin:
1. Avaa selaimen Työkalut-valikko ja valitse viimeinen kohta, joka on Internet-asetukset.
2. Napsauta Tietosuoja-välilehteä.
3. Napsauta Lisätiedot-painiketta.
4. Napsauta valintamerkki Ohita automaattinen evästeiden käsittely -kohdan edessä olevaan ruutuun.
5. Valitse Ensimmäisen osapuolen evästeet -kohdasta Hyväksy-vaihtoehto.
6. Valitse Kolmannen osapuolen evästeet -kohdasta Hyväksy-vaihtoehto.
7. Napsauta valintamerkki Salli istuntokohtaiset evästeet -kohdan edessä olevaan ruutuun.

Jos käytät Internet Explorer -selaimen englanninkielistä versiota, toimi näin:
1. Avaa selaimen Tools-valikko ja valitse viimeinen kohta, joka on Internet Options.
2. Napsauta Privacy-välilehteä.
3. Napsauta Advanced-painiketta.
4. Napsauta valintamerkki Override automatic cookie handling -kohdan edessä olevaan ruutuun.
5. Valitse Accept-kohdasta First-party Cookies -vaihtoehto.
6. Valitse Accept-kohdasta Third-party Cookies -vaihtoehto.
7. Napsauta valintamerkki Always allow session cookies -kohdan edessä olevaan ruutuun.

Firefoxissa Asetukset-ikkunan Tietosuoja-välilehdessä. Lisätietoa saat hakemalla Firefoxin ohjeista sanoja: evästeiden salliminen firefox. Jos käytät jotakin muuta selainta, etsi ohjeita evästeiden sallimiseen Ohje- tai Help-kohdasta.

10) Miten muutan sähköpostiosoitteeni?

Voit muuttaa käyttäjätunnuksena toimivan sähköpostiosoitteesi Oma profiili -sivulla. Kirjaudu sivustoon ja napsauta sitten sivun ylälaidassa olevaa Oma profiili -linkkiä. Napsauta kohdan Sähköpostiosoite ja salasana -vieressä NÄYTÄ-kohtaa, ja kirjoita sähköpostikenttään uusi osoite ja napsauta sitten VALMIS-painiketta sivun lopussa.

11) Miten muutan salasanani?

Voit muuttaa salasanasi profiilissasi. Kirjaudu ensin sivustoon ja napsauta sitten sivun ylälaidan valikon profiilikuvaketta (ukkeli), valitse Muokkaa salasana ja vaihda ja vahvista salasanasanasi ja napsauta sitten Päivitä-painiketta sivun lopussa.

12) Miten tilaan uutiskirjeen tai peruutan sen?

Voit tilata uutiskirjeen lomakkeella sivuston etusivulla. Jokaisen uutiskirjeen lopussa on linkki, jota napsauttamalla pääset peruuttamaan uutiskirjeen tilauksen.

13) Miten toimin, jos olen vaihtanut sähköpostiosoitetta?

Jos et käytä vanhaa sähköpostiosoitteesi enää, vaihda osoite kohdan Miten muutan sähköpostiosoitteeni? mukaisesti.

14) Kuka vastaa tilaustani koskeviin kysymyksiin?

Jos haluat muuttaa Kunto Plus -lehden tilaustasi tai sinulla on muita sitä koskevia kysymyksiä, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Henkilökohtainen asiakaspalvelu vastaa numerossa 020 7608 568 (katso kohta 6). Online-asiakaspalveluun pääset täältä.

 

15) Onnistuuko sivuston käyttö ulkomailta?

Voit käyttää Kuntoplus.fi-sivustoa kaikkialta maailmasta. Jos olet tilannut lehden Suomeen, pääset myös kaikkiin PLUS-aineistoihin, kun tallennat profiiliisi asiakasnumerosi ja postinumerosi.

Ehkä sinua kiinnostaa...