Kehity entistä paremmaksi juoksijaksi näillä harjoituksilla

Haluatko kehittyä paremmaksi juoksijaksi? Silloin sinun täytyy treenata muutakin kuin juoksua. Näillä voimaharjoituksilla saat kaiken irti juoksulenkeistä.

torstai 2. helmikuuta 2017

KUNTO PLUS tarjoaa parhaat juoksuvinkit ja -neuvot sekä aloitteleville että edistyneille juoksijoille. Saat lehden JA laadukkaan treenisetin ERITTÄIN edullisesti täältä.


Jos harrastat juoksua, sinun kannattaa treenata muutakin kuin pelkkää juoksua.

Monista liikkeistä on valtavasti hyötyä juoksulle: pystyt juoksemaan taloudellisemmin, saat lisää räjähtävyyttä ja voit ehkäistä vammoja. 

Sisäinen voima 

Lantion vahvuus vaikuttaa huomattavasti siihen, miten juoksusi sujuu. Lantiossa nimittäin sijaitsevat monet tärkeimmistä tasapainottavista lihaksista.

Siksi sinun kannattaa treenata vatsan, selän, lantion ja pakaroiden lihaksia.

Jos pystyt tekemään muutaman lihaskuntosarjan 2–3 kertaa viikossa – esimerkiksi niinä päivinä, kun et käy juoksulenkillä – se voi hyödyttää juoksuasi merkittävästi. 


Nyt lankuttamaan!

Yksi tehokkaimpia harjoituksia core-lihaksille on lankku. Lankusta on monia muunnelmia, mutta suosittelemme tekemään pari perinteistä versiota – ne todella tehoavat.

1. Perinteinen lankku on superhelppo ja supertehokas!


2. Myöskään sivulankkua ei kannata unohtaa. Se on erinomainen tasapainoliike, koska se vahvistaa sekä vinoja että poikittaisia vatsalihaksia ja lantion lihaksia. Voit esimerkiksi kokeilla tätä vaihtoehtoa, jossa polvea nostetaan tasapainon ja vakauden haastamiseksi.


Rakastamme kyykkyjä

Kaikki tietävät, että kyykky on tehokas liike. Jos haluat kiinteät pakarat ja reidet sekä vahvan vatsan ja selän, tee kyykkyjä, kyykkyjä ja vielä enemmän kyykkyjä. Tämä supertehokas liike vahvistaa lihaksia ja lisää samalla liikkuvuutta.


Lisää voimaa jalkoihin

Jatkamme jalkatreenillä tekemällä askelkyykkyjä. Askelkyykyt vahvistavat kyykkyjen tavoin sekä reisiä että pakaroita ja antavat voimaa, vakautta ja räjähtävyyttä.


Älä unohda ylävartaloa

Nyt olemme treenanneet vatsan, jalat ja keskivartalon. Enää puuttuu ylävartalo. Ylävartalon varsinainen teholiike ovat punnerrukset. Punnerrus on rankka liike, joten jos et jaksa tehdä sitä miesten tyyliin, voit laskea polvet lattiaan.


KUNTO PLUS -lehdestä juoksu- ja treenivinkit

KUNTO PLUS tarjoaa runsain mitoin juoksuun liittyvää sisältöä. Juoksuohjelmat, ruokavaliot, vinkit kunnon ja ruokailun optimointiin – ohjeillamme saat kaiken irti treenaamisesta.

Juuri nyt saat lehden + tyylikkään Kari Traa -treenisetin vain hintaan 24,90 €. Säästät 134,90 €! 

Lue lisää huipputarjouksesta TÄÄLTÄ.

Ehkä sinua kiinnostaa...